View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av Warz Vis innlegg
Hehe, vi lever i to forskjellige verdener, men ikke alle får inntekt fra et norskt selskap. Formueskatt, moms, arveavgift er alle en type skatt, så nei, vi skattes ikke bare før vi får pengene.
Vis hele sitatet...
Ja vi lever i to forskjellige verdener om du har tenkt til å unndra arveavgift med bitcoins..

Jepp, halleluja! Å omtale motdebattanter på den måten du her gjør er en form for hersketeknikk og fungerer muligens bra hvis den ikke gjennomskues, men det gjør den altså, her og nå.

Og hva skulle være negativt med bitcoin? En person har utviklet en teknologi og frigitt den for oss. Du får her noe HELT gratis og kan selv velge om du vil bruke det eller ikke. Hvordan kan dette være negativt?
Vis hele sitatet...
Vel, etter hva jeg har fått med meg så har vel grunnleggeren en masse bitcoins som han mina i starten, som jo kan være et motiv fremfor at han kun gjorde det av idealistiske grunner. Men du blander korta her. Jeg snakker ikke om å være negativ til denne fyren. Heller til det at produktet vil bli så stort og verdensomspennende som du virker å tro. Det at du nekter for at anonyme og ikke reversible transaksjoner kan være negativt synes jeg er litt merkelig.