View Single Post
[Present Time]
Trådstarter
51
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ah, kva i alle dager baserer du påstandane dine på her? Det stemmer ikkje med dei t.d. langt meir nøkterne analysene eg har sett Schneier komme med. Og sikkerhetstenestene advarer jo stadig mot kor vanskeleg det er å beskytte seg mot små terrorceller - det tyder vel ikkje nett på at dei snubler over kvarandre...
Vis hele sitatet...
Jeg skal komme med kilder. Men slik jeg forstår det så vil avisen(e) helst ha unikt materiale, så derfor er det på kladdestadiet her.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Viare så argumenterer du over for at det er trivielt å skjule seg om ein vil - mens du her hevder terrorister ikkje får til å skjule seg fordi dei er for amatørmessige...
Vis hele sitatet...
Litt komplisert; man kan skjule innholdet i kommunikasjon for myndigheter på nivå med E-tjenesten og PST, men man kan ikke skjule at man kommuniserer kryptert med aktører på nivå med NSA og GHCQ.

Dessuten er terrorister idioter. Det må de nesten være for å ha lyst til å blåse seg selv til himmels.

De bruker sånn gamle versjoner av krypteringsprogrammer som ikke støttes lenger, og kaller det super-duper hemmelig.
https://www.schneier.com/blog/archiv...en_secr_1.html