View Single Post
Sitat av FabelFreak Vis innlegg
Det har tidligere blitt dokumentert at sykdom oppsto lenge før alt dette, og derfor har de selv satt uføretidspunktet 7 år tilbake i tid. Det er alvorlighetsgraden som er grunnlaget for avslaget og virkningstidspunktet er satt en måned frem i tid. Jeg har flere diagnoser, og det er ikke mulig å sette en finger på at én av dem er skyld i min funksjonssvikt. Jeg skjønner ikke grunnen til avslaget hundre prosent heller, ettersom de selv sier at jeg allerede var ufør som tjueåring. Da skulle man jo tro at det er nok..

Det at jeg har hatt lavere funksjonsnivå enn det NAV mener i vedtaket, er jo svært vanskelig å motbevise. Jeg har ikke dokumentasjon fra før i tiden der det står direkte at jeg er ufør, for å si det slik. Bevis på tidlig satte diagnoser og problematikk kan jo spores opp selvsagt, men det gir ikke et helhetlig bilde av alvorlighetsgraden som gjelder de siste syv årene.

Er det kanskje nok at jeg jobber med klagen, også får de heller be om dokumentasjon/hente dette inn sjøl om de ikke er fornøyd?
Vis hele sitatet...
Det skal du ikke se bort ifra, jeg har ved flere anledninger møtt NAV ansatte som tror jeg henter penger ut av deres personlige lommebok og blitt nektet ting som jeg helt klart har hatt rettigheter til, men i de tilfellene har jeg alltid måtte ha et mellomledd, som lege og psykolog, men ja jeg tror en klage absolutt er på sin plass og akkurat nå er det nesten viktigere å få levert den en hva som står i den, for det er jo begrenset tid du kan klage på et vedtak.
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2020 kl. 18:19.