View Single Post
Sitat av FabelFreak Vis innlegg
Jeg er ikke sikker på hva du mener.. Ung ufør tillegget gir noen tusenlapper ekstra i året, jo. Uføretrygden min er basert på null inntekt fra før = minstepensjon.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er, det er ikke sånn at man kan få 2 til 6G pluss ung uføre tillegg . Ung uføre tillegget har 2 kriterier, nr. 1 er selvfølgelig at du ble syk før 26, men det andre er at det skal lønne seg økonomisk for deg.

Med andre ord, og dette vet jeg fordi jeg har minstetrygd + ung uføre tillegg er ca. 17 tusen netto. Får du mere enn det vil det ikke lønne seg å sette deg på 1G + ung uføre tillegg og derfor ville det vært dumt å sloss for mindre penger i lomma.

Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Har man tilegget får man som oftest ca 19.000 utbetalt. Samtidig som TS mister en hel del mtp etterbetaling.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det, etterbetaling er sweet, og som du sier har jeg vel rundt 17-18 netto pr. måned, men jeg vil tro at det viktigste er å få mest mulig utbetalt pr. måned?
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2020 kl. 16:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.