View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor stor dagsdose har folk på Ritalin, elevanse/aduvanz og Attentin, og hva er maks doser?
Det er noe jeg har fundert på i det siste. Jeg kjenner ingen som bruker adhd meds.

Jeg startet opp med Ritalin for ett pr måneder siden, og jeg tar 100mg på morgenen. Veldig liten effekt på meg allefall, mer som ingenting vil jeg påstå..
Vis hele sitatet...
Hvis du med manglende effekt mener effekt på symptomene, så er det en ting. Hvis du mener du overhodet ikke kjenner at tar 100mg (eller egentlig 50 + 50 mg med noen timers mellomrom siden det er kapsler) så høres det merkelig ut. Anbefalt maksdose for voksne er 80mg, men det er ikke helt uvanlig at noen må høyere. Vanligst er vel imidlertid doser på 40-60mg.

Jeg er ikke lege, men jeg synes det er rart å fortsette med Ritalin når du har null effekt på en så høy dose. Ville tenkt at det var mer hensiktsmessig å forsøke (lis)deksamfetamin. På den andre siden så skader det jo kanskje ikke å forsøke å øke ytterligere dersom du ikke har bivirkninger. Så får du i alle fall et sikkert svar på om Ritalin er rette medikamentet for deg.