View Single Post
Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Lovdata.no

Det blir også praktisert i rettsvesenet. Kan finne direkte link senere
Vis hele sitatet...
Dette er ting som kan diskuteres i det vide og brede. Det er en grunn til at ofte spesielt hu kjønnet kommer dårlig ut av samboerskapet. Anbefales på det sterkeste å skrive en samboerkontrakt. En kan risikere å gå ut fra ett samboerskap med null etter 4 år, selv om en har vært med å bidratt økonomisk. Så i stedet for at det skal bli ett helvete i ettertid hvorfor ikke ordne dette på forhånd?

Sitat av børre Vis innlegg
Hei. Jeg eier en leilighet som jeg betaler ned et boliglån på. Jeg og kjæresten har bestemt oss for at hun skal flytte inn. Hva er vanlig å gjøre med lånet og økonomien? Hvilke alternativer finnes?
Hva skjer ved et eventuelt brudd?
Hun har forresten et barn som kommer til å bo hos oss annenhver uke, hvis det skulle ha noe å si?
Vis hele sitatet...
Det finnes flere måter å gjøre det på når det kommer til det økonomiske. Greiest er vel å finne en balanse mellom at ene parten ikke skal tjene så veldig mye på det og den andre parten ikke bor gratis. Men det er så mange faktorer som spiller inn som kan være avgjørende på hvordan en velger å gjøre det. Slik andre her sier så kommer det vel an på hva dere synes er rettferdig.

Hadde jeg vært i ett forhold og hun skulle flyttet inn her synes jeg ikke at 50/50 på rentene og delt felleskostnader hadde vært urimelig pris for å bo, ei heller hadde jeg tjent det stor på det. Noe slipper jeg jo unna men likt vil det jo være for hun som hadde flyttet inn, som hadde fått veldig lave bo kostnader. Men jeg kunne også latt hun bo gratis, hvis livssituasjonen og inntekten hennes kvalifiserte for det. Shitt au, kunne jo også betalt hu for å bo her da om så var tilfelle

Jeg og kona har alltid hatt fellesøkonomi, fra dag en vi møttes, og det har aldri vært noen diskusjon rundt det. Det har gått greit for oss, men kan igjen bli ett helvete og leven hos andre etter hva jeg har hørt.

Det jeg skal litt frem til her er at det finnes ingen rett "fasit" på dette. Ønsker deg lykke til med samboerskapet
Sist endret av Jens1; 11. august 2019 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.