View Single Post
Jeg er Frp-supporter, men kan jo si litt om hva jeg tror er grunnen til at folk misliker partiet såpass sterkt.

Den største grunnen er nok at Frp er et innvandringskritisk parti. Mange mener at de økonomiske, kulturelle og verdimessige argumentene partiet bruker er ugyldige, og at det egentlig er dårlig skjulte vikariende argumenter for en rasistisk politikk.

Man slipper unna med å framstille partiet som et rasistisk parti uten at dette kan begrunnes skikkelig av dem som kommer med påstanden. Det blir det samme som å f.eks. si at SV og AP ønsker å ødelegge Norge og begå folkemord på etniske nordmenn, men det er ingen seriøse aktører i samfunnsdebatten som kan slippe unna med å si noe sånt.

Desverre er Frp et fredløst parti i media, og når media mister sin uavhengighet er det desverre lite man får gjort. Stort sett stemmer journalistene rødgrønt, og mange jornalister er avhengig av pressetøtten for å beholde jobben. Frp ønsker å fjerne pressestøtten. LO eier også mange aviser gjennom A-pressen, og vi vet at samarbeidet mellom AP og LO er tett. AP er også tidligere eier i A-pressen.

Mange misliker også Frp pga den høyrevridde økonomiske politikken til partiet. Her kan jeg faktisk personlig være enig. En amerikansk økonomisk politikk kommer bare til å føre til at arbeidere blir stående med lua i hånda, og at de rike blir ufattelig mye rikere.
Sist endret av belisarius; 1. september 2013 kl. 20:41.