View Single Post
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Om ekstremistene har det så bra i mørket, hvorfor trekker de da ut i det åpne?

Det kan selvfølgelig være at de ikke vet sitt eget beste, men jeg foretrekker å ikke undervurdere fienden. Og selv om de får utfolde seg i offentligheten kan de fint samles i det skjulte. Jeg ser på dette som et tegn på en kritisk masse. Jo flere de er jo modigere blir de.

Tror du SIAN og resten av pakket bryr seg om noen annen ytringsfrihet enn sin egen? De anerkjenner knapt andres rett til å leve. Og selv i frie land har ytringsfriheten helt klare begrensinger. Ikke fordi de landene er på vei mot totalitære regimer men fordi friheter ofte er tveeggede sverd. I Tyskland har de forbudt Nazi-pakket, nettopp fordi temaet er ferdig debattert.
Vis hele sitatet...
På dette punktet har du gjort en eklatant jobb med å bevise mitt poeng. Korrekt, Tyskland har gjort det ulovlig, og allikevel måtte de oppløse en eliteenhet i militæret fordi de var en gjeng nasser(hvis ønskelig, kan jeg dra opp flere eksempler). Din teori om at å straffe tale, det stopper nasser, er med andre ord direkte feil. Lykke til med å bruke steiner mot sånne folk når de er topptrente og ideologisk overbevist om at nazisme er veien. For øvrig er du klar over at nazistene gjorde et kuppforsøk og var totalt bajaser før de kom til makten? Det er nettopp nulltoleranse for voldelig adferd, at staten stopper det og at vi andre møter det med motbør som er vårt forsvar mot dette. Og andre former for ekstremisme.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Og når har jeg sagt at min fiendes fiende er min venn? Eller at de har De Rette Verdier? Jeg har vel vel sagt det motsatte mer enn en gang (hvor er du nå Provo?). Alt jeg sier er at i dette tilfellet liker jeg SIAN mindre enn deres fiender, samt at jeg ikke hadde pisset på de om de stod i flammer.
Vis hele sitatet...
Du har åpenbart ikke lest historie fra europa var styrt av dikaturer eller nyheter siden starten av 2000-tallet om du tror nasser er de eneste demokratiske fiendene vi har. Sjekk ut Fahad Qureshi og se hva han ønsker. Du har aldri sagt fienders fiender er min venn, men du har sagt at voldelig motstand mot noen er greit, fordi det de gjør er galt. Problemet er at du ikke aner hva motivene deres er for å være voldelige - og vi er igjen tilbake til at ytringer er den eneste måten å skille disse.
Sist endret av Xasma; 15. april 2021 kl. 22:15.