View Single Post
Hei! Min samboer har nå søkt studier og skal kanskje begynne og studere grafisk design nå.
Og til det må det oppgraderes på pc fronten.
Hverken jeg eller hun aner noe om krav til en pc på en slik studie linje..
Er det noen som vet om det brukes programmer som er litt heftige og krever litt av en pc ? Eller er det ikke noe hokus pokus og stort sett hvilken som helst pc kan brukes?

Vi er begge to helt tilbakestående på fronten med specs og hva som krever hva eller hva man må regne med..

Men vi tenkte uansett og bytte ut fossilet av en laptop vi har nå.

Hun er også en stor tilhenger av sims, og har hørt rykter om at det etterhvert kommer ett nytt sims spill.
Jeg liker også og spille litt en gang iblant men da mere spill som gta 5, og kanskje noe ala battlefield. ( ikke et krav at de spillene må draes )

Så spørsmålet er da altså :
Kan man kjøpe en gaming pc til studier, og drar gaming pc'er både de evt programmer som må kjøres på de men også sims og gjerne neste sims som etterhvert evt kommer?

https://www.elkjop.no/product/gaming...B&gclsrc=aw.ds

Vil denne gjøre susen for det det måtte forventes av skole og litt spill fornøyelse f.eks?

Mvh, en neandertaler som ikke kan stort om noe som helst IT og elektronikk

Krav til pc for grafisk design linja for og drive programmer osv :

- 500GB harddisk (evt også skylagring )
- 8GB Ram
- Core i5 prosessor

Dette er da kravene til en pc som skal holde til utdanninga.
Og dette sier meg ingenting.
Vil gjerne ha en pc som overgår minimums kravene og som noenlunde drar ett og annet spill også. (Mest sims 4 /5 ) da hun selv synes det er veldig morsomt.

Dette er også noe som sier meg utrolig lite og jeg føler meg lobotomert når jeg prater med noen på elkjøp osv som prøver og hjelpe og forklare om pc, hvor av jeg ikke føler jeg stoler helt på selger og føler selv at jeg kan få en mye bedre pc til ca samme pris enn selgeren står og prøver og prakke på
Sist endret av freakypedro; 13. april 2021 kl. 16:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.