Tråd: AstraZeneca
View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det må da ikke være en perfekt sammenlikning for å illustrere den irrasjonelle vaksinefrykten. Men for å legge på litt motvekt så er covid en enorm pandemi som dreper mange eldre, syke og gir bivirkninger hos mange og det å vaksinere seg selv om man ikke er i risikogruppe beskytter andre. Det finnes også kondomer, abortpiller eller andre muligheter for gravide. Å diskutere detaljene i den retoriske sammenlikningen var egentlig ikke det jeg var ute etter, men at frykten for bivirkninger blir mye større for vaksiner enn andre medisiner.
Vis hele sitatet...
Så poenget er egentlig bare å komme med så mange argumenter du kan finne på så folk skal bli lei?

Ja, folk har mindre frykt for X enn Y fordi et av alternativene betyr mer for de enn det andre.
Selv hadde jeg aldri turt basehopping. Ikke fordi risikoen er stor men fordi dersom det først går ad undas så går det virkelig ad undas. Samtidig så tør jeg å gå over veien fordi jeg selv kan kontrollere situasjonen og dermed redusere risikoen til nærmest 0. Selv om det sikkert er flere som dør langs veien enn ved basehopping.