View Single Post
Synes Bearass sa det best.

Vokste opp i en tid/kultur der både menn og kvinner kunne være toppløse og barn badet nakne uten at noen slapp vettet over det. Har tatt med meg dette forholdet til kropp inn i voksenlivet og trives nå best på naturiststrender, hvis jeg absolutt må være på stranda med masse andre folk.

Synes puritansk perleknuging er slitsomt å forholde seg til. Nakenhet i seg selv er ikke seksuelt for meg, selv om jeg kan sette pris på synet av en naken kropp.
På en annen side, jeg kan også sette pris på synet av en mann i skreddersydd dress eller en dame i ettersittende aftenskjole av liknende grunner.


Personlig synes jeg det å slenge bikinioverdel på en åtte år gammel jente er mye mer forstyrrende, enn å se en voksen kvinne gå uten.
At kvinnebryster er seksualiserte av mange, er ikke et veldig godt argument for å dekke dem til; vis meg en del av kvinnekroppen som ikke er seksualisert.

Hvis en i tillegg ser på det badetøyet som selges, er veldig mye laget ene og alene for å framheve linjer og konturer, gi løft og kløft, med andre ord – for å seksualisere kroppen, gjøre den mer visuelt slående.

Hvis hovedemisjonen med å dekke til noe er å minske sjansen for at noen blir tent eller støtt av å se det, er vel den naturlige konklusjonen å gjeninnføre viktoriansk badekjole, eller gjøre badeburka mer utbredt.

(Og nei, før noen spør, jeg finner ikke synet av kjønnsorgan støtende heller, men det å sammenlikne en penis med kvinnebryster blir for dumt.)