View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Så hva er det som provoserer? Er det rett og slett friheten til å gi f i hva andre synes, som er vanskelig å akseptere?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet da er... Gir man f når kommentarer fra andre påvirker en, eller man i det hele tatt enser at de kommer? Fra artikkelen:
Det er vel ikke så normalt å gjøre det lenger, og da reagerer folk på det. Det har skjedd flere ganger at gutter roper ting som «pupper» og «tits». Det er litt irriterende. Meningen med det er jo ikke å tiltrekke seg oppmerksomhet fra andre menn. Det handler bare om at jeg vil bade i bar overkropp på lik linje med de andre vennene mine
Vis hele sitatet...
Det er vel her en rimelig antagelse at det gjelder mannlige venner, ettersom hennes kvinnelige venner formodentlig ville fått samme kommentarer og/eller reaksjoner av vektere. Ergo er det en kjønnsprotest når hun gjør det, og dermed går hun til media. Ingen som gir faen går til media om at de ikke fikk bade som de ville, de går til et annet badested. Det er en protest med overlegg. Hvilket er helt greit, men jeg finner det merksnodig at vi hele tiden skal fremstille denne og lignende saker som "hun gir faen, poster nakenbilde på insta" eller "hun vil få bort kroppspress" etter å ha postet nakenbilde på insta.

Man høster som man sår, og de som gjør sånt er enten klar over hva de gjør og kommer til å skje, eller er totale ignoramuser om alt som har skjedd siden 1960. Men summasumarum er vi nok enige - om en kvinne vil gå i bar overkropp, så be my guest. Men å påstå dette er noe annet enn en protest gjort med overlegg finner jeg nedverdigende for kampen om likestilling og smått fordummende ovenfor debatten.