Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja. Du linker en artikkel fra i februar. Jeg tviler ikke på at vaksinen har noe effektivitet først. Men nå har allerede nyheter om hvor vaksinerte utgjør et stort antall syke / innlagte kommet. Sterilisering er nok feil ordbruk, beklager det. Her tenkte jeg mer på vaksiner som bygger på et "dødt" virus og faktisk har svært god effektivitet og krever ikke flere doser årlig.
Vis hele sitatet...
Var en glipp der ja, her er oppdatert studie sluppet i september:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2106599

The adjusted effectiveness for partial vaccination with any vaccine was 79.7% (95% CI, 74.1 to 84.1) and was similar with both the BNT162b2 vaccine (77.6%; 95% CI, 70.9 to 82.7) and the mRNA-1273 vaccine (88.9%; 95% CI, 78.7 to 94.2) (Table 3). Results of sensitivity analyses for partial vaccination were similar when effectiveness was measured before receipt of the second dose (74.0%; 95% CI, 66.1 to 80.1) and when the analyses excluded the period of 0 to 2 days after receipt of the second dose (76.3%; 95% CI, 69.6 to 81.5). The adjusted effectiveness for complete vaccination was 90.4% (95% CI, 87.0 to 92.9) and was similar with either of the two mRNA vaccines; effectiveness that was assessed at 14 days or more after receipt of the second dose also showed similar results (88.9%; 95% CI, 84.7 to 92.0).
Vis hele sitatet...
Vi snakker fremdeles 90% effektivitet, og vi må også tenke på senvirkningene av covid som vaksinene også hjelper mot.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
https://twitter.com/drdavidsamadi/st...506432007?s=20

Tenker du det der er gode tall f.eks? Og at det er lovende at en tredje dose er påkrevd i Israel? Òg sannsynligvis enda en til senere? Disse tallene burde jo være lavere om den er såpass effektiv..(føler nå jeg) igjen, så har vaksinen effekt på de mest utsatte den første tiden, men når den tiden utløper fort så er det bekymrende.
Vis hele sitatet...
De tallene der er ganske misledende, han snakker bare prosenter. Vi vet vaksinen ikke er 100% effektiv og med så mange vaksinerte så er jo det en selvfølge at mange av de som får covid også har tatt vaksinen, det er ganske elementært.

At vaksinen ikke er en garanti er et tynt argument, den har en god effektivitet og det å ikke ta den er et risikofylt alternativ som potensielt kan skade andre også. Om man setter de opp mot hverandre er det, for meg, et bedre alternativ å ta vaksinen.
Sist endret av Dodecha; 1. oktober 2021 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.