Tråd: Vaksinepress?
View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Sannsynligvis fordi de driter i om den er effektiv eller ikke. De har bestemt seg av helt andre grunner, og argumenteringen deres er bare rasjonalisering av det valget. Hadde Quakecry brydd seg om fakta så hadde han jo ikke vært vaksinenekter.
Vis hele sitatet...
Jeg er bare covid vaksine skeptisk. Når Israel nå krever en tredje dose, og vaksinerte utgjør en stor andel blant smittede / innlagte i land med høy vaksinedekning, da sliter jeg med å se hvorfor en ellers frisk og rask person skal ta dose etter dose. Jeg har hele tiden sagt at jeg bare sitter på gjerdet.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2035389



Vaksiner steriliserer ingenting, de hjelper immunforsvaret å lage antistoffer som så kan brukes av makrofager for å "spise" opp viruset...
Vis hele sitatet...
Ja. Du linker en artikkel fra i februar. Jeg tviler ikke på at vaksinen har noe effektivitet først. Men nå har allerede nyheter om hvor vaksinerte utgjør et stort antall syke / innlagte kommet. Sterilisering er nok feil ordbruk, beklager det. Her tenkte jeg mer på vaksiner som bygger på et "dødt" virus og faktisk har svært god effektivitet og krever ikke flere doser årlig.
Sist endret av Quakecry; 1. oktober 2021 kl. 19:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.