View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Tror heller at hvis du er en stereotypisk hasjis som labber rundt med hoodie og kniv, så er sjansene vesentlig større for å bli stanset enn ellers.
Vis hele sitatet...
Ahh! Elsker forskjells behandling ass


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Verden er ikke så sort/hvit som du tilsynelatende liker å tro, og lovtekster er ikke magiske trylleformularer som får myndighetene til å forsvinne. Det er lurt å sette seg inn i loven, ja. Men ditt syn på loven er... enten bare naivt, eller så har virkelighetsoppfatninga di blitt prega av for mye WoW.
Vis hele sitatet...
Jøsse nammen da? prøver bare sette ting på spissen jeg. Men nå har det seg sånn at jeg akkurat hørte om en sak av en som ble stoppa med 2 digre kniver på seg (fyren hørte til et svært belastet miljø) politiet tok naturlig vis knivene fra han, men fikk de tilbake etter rettssak der retten ikke kunne knytte han direkte til miljøet i akkurat da, og situasjonen ble regnet som aktverdig formål fordi han sa han skulle flytte de fra A til B, noe som retten da trodde på. Så jeg vet ikke jeg? Lever jeg virkelig så mye i den naive fantasiverdenen som du påstår?


Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ved kjøp av kniver pleier butikkansatte å pakken dem godt inn nettopp for å unngå slike situasjoner. Kjøkkenkniver og den slags har som regel original emballasje, og kniver som ikke har dette pleier gjerne å surres inn i plast eller papir og tapes godt sammen. I tillegg har man den da gjerne i en sekk eller en pose fra butikken. Ved frakt på denne måten så kan transport som aktverdig formål sannsynliggjøres. Med en løs kniv i lomma derimot, så vil du selvsagt risikere straff. Det hjelper ikke å koke ihop fantasier om at loven ikke gjelder bare fordi man hevder å ha gode intensjoner.
Vis hele sitatet...
Som vanlig så har du noe bra og komme med, men det er ikke snakk om kjøkken kniver her, eller en ny kniv for denslags skyld, så må jo få lov til og frakte en kniv som ikke jeg har emballasjen til?
Er det virkelig og koke ihop en fantasi historie det med å frakte en brukt kniv fra A til B?