View Single Post
Oppdatering

Er nå ferdig i behandling for denne gang, 9 mnd rusfri, hadde 6 sprekker på en dag om gangen, men slutta brått da jeg innså hvor bortkasta det var.
Er nå i ny leilighet langt bort fra der jeg bodde, røyka hasj i en uke i strekk, spiste sub 3 ganger (injiserte to ganger). +1 øl om dagen.

I går og i dag tidlig merka jeg nervene begynte å komme før jeg stod opp, ble dratt tilbake til før jeg la meg inn, og innså hvor deprimert og angstfull jeg var på grunn av at jeg var dum å røyka så mye.

I dag har jeg ikke røyka noe, det som er så fint nå er at jeg får adhd medisiner som hjelper meg å fylle tomrommet i psyken og motivasjonen. Det er ikke noe kaos/rot i hodet, jeg overtenker mye mindre og derfor så trenger jeg ikke heller å røyke som jeg gjorde før for å nettopp fylle disse behovene.
Aduvanz frigjør dopamin, og det er mye bedre å bruke kroppen enn å ligge i senga fjern ikke gidde noe.

Er veldig takknemlig for at jeg fikk riktig medisin, for jeg holdt på mange ganger å bli LAR pasient, noe jeg er sjeleglad for at jeg ikke ble.

Positive erfaringer 9 mnd behandling:

- Mindre deprimert
- Mindre angst
- Du ser verdien i vaske rutiner, rydding generelt
- Normale ting blir interessant igjen
- Mye bedre hukommelse
- Bedre selvtillit
- Sunn mat er gull
- Bevegelse gir mindre stress

Negative ting ved behandling er egentlig ingenting, men 9 mnd med folk rundt deg døgnet rundt kan gjøre deg uavhengig fordi jeg møtte noen der inne som var der for 7 gangen og sa han reiste inn og ut pga ensomhet.

For å se bort i fra det, så var jeg veldig lei av folk rundt meg, så positivt for min del.
Det jeg derimot savner i behandling er mye mer hjelp til mestring fra de ansatte, bli pusha mer og ikke bli så dulla med.

Det viktigste målet jeg gikk inn med var å ikke syns synd på meg selv, jeg er ikke et offer.
Så er det viktig å være streng med seg selv.

Rusmidler jeg har et annet syn på nå og ikke frister i det hele tatt mer er alkohol og mdma.
Alkohol blir jeg dum, sint og impulsiv av
Mdma blir jeg fysisk kvalm av fordi jeg injiserte ecstasy i 5 mnd i strekk våren i fjor.

Kommer til å bruke cannabis kun som sovemedisin eller til helge kos.

Nå er det viktig å lage gode legge rutiner før jeg begynner på skole den 17 august.

Det er nå den største jobben begynner, å det er å ha faste nyktre rutiner uten ansatte som hjelper til.
Har vært i behandling 2 ganger før, forskjellen er at denne gangen er jeg mye mer voksen, klokere og bestemt. Ikke minst kutta ut folk som ikke var bra for meg.

Det går an å slutte å ruse seg, men det handler mye om tilhørighet og mestring, føle at du betyr noe.

Klarer jeg bare å stå opp tidlig å legge meg tidlig så blir jeg så stolt av meg selv!

Blir nok en oppdatering til høsten eller vinteren.