View Single Post
Det er mulig få kommet unna sperra med en kjøpt sykkel, froretang Med Bosch er det særdeles enkelt av det jeg kan se. Da kan man oppnå hastigheter på 50 km/t med en 250 W motor. Koster rett i overkant av 1000 kr.

Skal sies at de turene jeg har hatt med den jeg har lånt, så har det holdt med den farten jeg har fått med Flyeren. Kronglete stier som jeg har syklet på inne i skogen i 25 km/t oppleves som ganske så gøyalt. Hastigheter opptil 50 km/t er fult mulig med litt knot på en sykkel kjøpt i butikk.

Må ærlig innrømme at elsykkel på vanlig asfalt over avstand med sperre ikke er store greiene. Blir fort tungt sykle på da motoren slår ut, da de er tunge i forhold til en vanlig sykkel. Mener Flyeren veide ca 22 kg. Den jeg har selv (normal terreng) er ca 12. Da klarer jeg meg fint med min vanlige sykkel istedenfor. Da jeg ligger rundt 35 - 40 km/t ved normal sykling på flat veg.

Elsykkelen vil hovedsakelig bli brukt på skogsturer. I går tok jeg en siste tur med sykkelen før jeg leverte den tilbake i dag på ca 4 mil inn i skogen. Ca 500 meter opp i høyden. Hadde vært en særdeles tung tur uten elsykkel. Blir nok til at man går for en fulldempet, da den skal bli brukt mest til tur i skauen/fjellet.
Sist endret av ImnotEmo.; 4. juli 2017 kl. 20:59.