View Single Post
Denne ser ut som et bra valg for din prisklasse, og den er også på tilbud for øyeblikket. Den er fulldempet, men det vil si at de har brukt mindre penger på enkelte steder for å kunne nå prisklassen den ligger på, og i dette tilfellet har de brukt billigere dempere, dette er noe du kan skifte enkelt og med de ekstra 7,000 kr du har igjen på budsjettet kan du kjøpe en Rock Shox/Fox/DT Swiss fordemper og evt. bakdemper også.

Det er en krankmotor som er det beste valget for en el sykkel som skal opp bakker og brukes i terrenget, og egentlig alt annet. Giret som sitter på sykkelen er nesten det beste du kan få tak i, nemlig Shimano XT, der storebroren Shimano XTR er det beste, så girene kommer til å bli en bra opplevelse. Batteriet er på 10,4 Ah som de fleste batteriene er på, og det holder for ca 4-5 mil basert på hvor mye du tråkker selv og hvordan terrenget er. Dersom jeg ikke skulle ha hatt en downhill el sykkel selv, skulle jeg ha kjøpt denne sykkelen, for det er et bra kjøp. Anbefaler den. Hvis du ikke vil ha det merket, siden det er litt ukjent (for meg hvertfall), kan du kjøpe en fulldemper (evt. halvdemper) fra Haibike som er et mye mer kjent merke innenfor el sykkel verden her i Norge.

Lykke til med kjøpet og kjør forsiktig