View Single Post
Sitat av macor Vis innlegg
hei, Jeg har nylig fått godkjent VG1 TIP og VG2 Brønnteknikk, og skal nå søke meg som lærling, men må vente til etter nyttår sa OOF siden fristen var gått ut, men lurer på hva man bør søke på for og få jobbe offshore, tenkte jeg skulle ha Bore- og Vedlikeholdsoperatør på 1.valg, men hva bør man ha på 2 og 3 valg for og komme offshore, vill ikke havne onshore. Og hvordan er sjangsen for og få seg læreplass som Bore- og Vedlikeholdsoperatør? Noen som har peiling? Er det veldig ettertraktet? Hvordan snitt, fravær hadde du når du fikk læreplass offshore etter brønnteknikk? Og hjelper det og ringe til personalkoordinator i div firma og spørre om de har lærlingeplass til overs?
Vis hele sitatet...
Hei. Fullfører selv læretiden nå i starten av oktober og det er som Bore- og Vedlikeholds operatør. Kan si at jeg trives veldig godt, men du må være klar for å jobbe når du er der ute for så å få dine 4 vell fortjente uker fri

Det er ikke noe problem å få læreplass så lenge du får et intervju.

Jeg anbefaler deg å søke først og fremst boring på førstevalg ( da det er noe som det er stor behov for, bare se alle nye funnene osv i den siste tiden) dersom du vill komme offshore fra dag 1.

Deretter anbefaler jeg Wireline. Jobber som Roughneck, men har mye med wireline når de kjører via flooren å jeg må si det er et meget interessant yrke tho det kreves et par måneder på land på verksted men som regel ikke mer 3-5 måneder.

Deretter så vil jeg også nevne komplettering da dette er også et interessant yrke. Men om du er en kar som liker å jobbe så er dette ikke noe for deg. Det er mye mer laidback om du skjønner.


så ja konklusjonen min er:
1. Boring
2. Wireline
3. Komplettering


Jeg selv søkte først sementering av en eller annen grunn og komplettering på andre og Boring på tredje. Dette gjord at jeg fikk mye mindre intervjuer enn om jeg hadde valgt boring på første. Aka større odds for å få jobb.

Men jeg fant fort ut at jeg hadde søkt feil i forholdt til det jeg egentlig ville men fikk heldigvis en læreplass

Jeg hadde ikke noe overdrevent fravær o.l og et helt ok snitt på 4,5.


Håper dette hjelper og lykke til! Du angrer ikke om du kommer deg offshore det er rett og slett forbanna fett!