View Single Post
Sist gang jeg prøvde å komme meg av benzo så klarte jeg meg en uke på avrusing etter å ha trappet ned noen uker på baby-rivotril og gikk "cold-turkey" på 1mg clonazepam, men det tok ikke mer enn en uke før sykepleierne begynte å vurdere tvangs-innleggelse, siden jeg var så hinsides psykotisk som jeg kunne bli, selv om de gav meg så mye apedop jeg kunne få, så da stakk jeg derfra, gjemte meg hjemme i 3 mnd før jeg ble innlagt med 113 ambulanse til akuttpsykiatrisk. Etter det har det gått noen år, hukommelsen er borte, bruker fast hver morgen enten 100mg oxazepam eller 15mg diazepam, noe som jeg føler tilsvarer hverandre og veksler på å bruke for å unngå tillvenning (kanskje bare placebo), har uansett så mye angst at jeg har vært mye inn og ut av psykiatrisk, enten fordi å gjemme seg fra verden gir depresjon og suicidale tendenser, eller fordi angsten fører inn i psykose, og selv om jeg periodevis "sper på" dosen jeg får av legen. Har fått innvilget LAR og krav på oppstart innen en mnd tid, og da krever de selvfølgelig at jeg skal bli helt ren fra så mye som rest-stoffer av medikamenter i blodet før jeg blir gitt LAR og de kommer fortsatt til å lage problemer for bare bruke av Sobril under opiat-behandlingen, så jeg er bekymret for hvordan jeg skal klare å slutte etter 7-8 år med konstant bruk + sikkert samtlige angst-diagnoser i diagnose-bibelen. Det er selvfølgelig helt umulig å få noen til å forstå at abstinensene er værre en de på heroin, og heller ikke at jeg ikke er en pille-narkoman som ruser meg på det, men noe jeg bare må ta for at hverdagen skal henge sammen i stor nok grad at jeg kan føle meg som et slags menneske. På den andre siden, så husker jeg på avrusing, at det var forskjell på de som satt og røykte utenfor - de på LAR, for det så ikke ut som de var særlig syke i det hele tatt, de snakket også om at de fikk imovane og diverse. Og jeg kommer til å gå fra 0.4X14 mg til 16mg buprenorphin på kort tid. Så lurer på om jeg må basere meg på en overgang som jeg neppe vil takle, eller om en større mengde opiater vil være til hjelp for selve benzo-abstinensene, for de blir jo såpass betydelige at jeg vil føle meg ruset den første tiden.