View Single Post
Hehe, leser igjen i oppskriften at en anbefaler "rustfritt stål" men er den originale referansen av "strainless steel cookware"?

Kan hende jeg tar feil, da legger jeg meg flat for kritikken mot plutonium på kjele-delen (vel, litt - han oppgav ikke rustfritt stål) for meg bekjent skal oppkok av disse substanser benyttes med varmebestandig glass-produkter, inkludert rørepinne!!!

Uansett, så skal oppkok av gammabutyrolakton alltid foregå i seglet omgivelse, dvs. en lukk oppå denne "kjelen" er en "seglet" omgivelse. Og tror neppe en rustfritt stål-lukk vil gi deg noen som helst innsyn på hva som faktisk foregår nedi denne kjelen, noe som tilsvarer at en må løfte på lukket x-antall ganger, og lut under oppkok, spesielt ved denne reaksjonen avgir hydrogen-gass i ulike mengder (ka-fucking-boom hvis du bruker åpent ild under særdeles uheldige omstendigheter, ikke vet jeg....)

Bruk av lut tilsier at en velger kaustisk soda uten aluminiums-pulver!! og det beste er egentlig om en er så garvet at en klarer å benytte flytende lut, a la faxe lut. Ikke prøv KOH (kaliumhydroksid) siden den har en tendens til å avgi kalk under lengre tids lagring, og dermed må "avkalkes" før oppkok.

Derfor er springvann "fy-fy" , rett og slett p.g.a. kalk-innholdet i springvannet (prøv plutoniums metode med springvann og deretter bestem ghb-innholdet ut fra kalkrestene på sida).

Destillert vann heter batterivann på norsk, og koster deg knapt 20-30 kroner på en hvilken som helst bensinstasjon - bruk det, og overlev!

Helt riktig konstatert igjen fra z0p, hadde jeg vært en garvet forum-bruker skulle jeg gitt denne fyren disse KP-greiene, jeg nettopp fant ut var kvalitetspoeng og ikke en fornærmelse som jeg trudde det var etter en noe små-frustrert innlegg på London Underground Pill ( hehe, kanke vite alt heller) - vær kritisk, gjør mye research - og husk:

USA/Storbrittania er ikke Norge, lær tysk, les tysk og sjekk om det fins relasjoner med tysk/engelsk, tysk/norsk, engelsk/norsk lignende artikler.

Red Devil Lye finner du i norske butikker og heter Kaustisk Soda (uten aluminiums-pulver, ikke vær dum, ikke bruk Plumbo eller Mr. Muscle)

Videre er den beste ph-indikatoren rødkålsaft, tross av at du faktisk under oppkok av ghb kan benytte ph-meter for forurenset vann-analyse fåes hos enhver vinforhandler i NORGE.

Dog, ph-indikatoren gir ikke så høye basiske verdier som ønsket for produksjon av en annen eh, vare , der bruk av "Red Devil Lye" også er konsekvent oppgitt..... Hva vet jeg.

Interressante tekster faktisk, må sjekke dette mer ut, z0p - du gjør grundige bakgrunns-undersøkelser og har en seriøsitet-faktor høyt oppe på lista ... i det jeg begynte å gi opp dette forumet, ser jeg noen som faktisk har faglitterær interesse av dette - og joda - jeg er også en nyssgjerrigper