View Single Post
Som et lite avklipp jeg glemte å nevne i sta. Mitt innlegg her vil ikke nå regnes som ett endelig faktum eller en standard å se etter, men mine erfaringer og følelser rundt det.

Jeg har ved flere anledninger vært til avrusing, eller av andre årsaker måtte avruses. Som hovedkategorier vil jeg dele dette i ulovlige pluss og minus-stoffer og alkohol. Jeg har opplevd som en generell uttalelse:

Minus: heroin, benzo, ghb, liknende
Harde abstinenser i 4-5 dager, ellers en lettere følelse av kvalme, ubehag og liknende. Morgenkvalme, små skjelvinger, problemer med inntak av føde, lite energi. Ellers levelige abstinenser.

Pluss: amfetamin, mdpv, (mdma)
Lite energi, dårlig inntak av føde. Ellers lite å merke av abstinenser enn generell dårlig følelse i kropp og sinn.

Alkohol:
Fikk 1 uke avrusing. Det ble 6 sammenlagt. Etter 5 dager på avrusing, med å fremdeles slå bestikket flere ganger i fatet før man fikk tatt tak i poteten, glasset like mange ganger i bordet, røyken såvidt skulle kunne rulles, oppkast på timesbasis, havne i drømmeliknende tilstand, sengeskift to-tre ganger om dagen og toalettet som beste venn.

Det går bra. Som regel.