View Single Post
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Luftbiler har jo vært prøvt før, men de store tankene under bilen tilsvarte bare 2,5 liter bensin i praksis. Kanskje hvis du hadde en tilhenger bak deg med flasker, og en vanvittig kompressor...
Vis hele sitatet...

Må være lenge siden, nå brukes luft som komprimeres hardt.


@vidar nei jeg overvurderer ikke luft, jeg har bare lave krav til rekkevidde. Normal bruk max 1 mil til dagen. Skal jeg ta den helt ut å reise t/r Ikea så max 2 mil til dagen. Jeg ser jo ikke på noe slikt som et kommersielt produkt, kun laget for meg til mitt bruk. Slik at jeg kan leve et ennå grønnere liv. Jeg kan ikke endre verden men jeg kan endre meg selv og mine (u)vaner.

Ja ikke særlig gjennomtenkt fra min side den kommentaren om fylling fra Esso kompressor. Men blås i det. Kan fylle tanken med luft hjemme uten noen stress. Og kan også evt. lage en hybrid løsning, feks en onboard kompressor på batteri, eller som drives at hurtigladere for el-bil.

Er mange muligheter til å løse de praktiske sidene, og overdreven fokus på negative ting og begrensninger i en veldig tidlig fase av et slikt prosjekt ville bare knekt motivasjonen for å faktisk sette seg ned å tenke gjennom hvordan disse kan løses.
Sist endret av frtoretang; 13. september 2016 kl. 11:25.