View Single Post
Ivar, vurdert utube premium? /joke

Da slipper du annonsene og må kun forholde deg til all den meningsløse reklamen de forskjellige utuberne baker inn i hver video. Frustrerende, ikke engang som betalende kunde slipper du unna. Og det finnes jo heller ikke filtre til å fjerne den reklamen kanalene selv kjører, som kan være alt fra verktøy fra en bestemt produsent og litt "tilfeldig" skryt at det verktøyet.

Reklame gjør internett til et helvete egentlig. Tror det var enten LG eller Samsung som vurderte å kjøre reklame på sine smartTV'er. Tror ikke de gjorde det, ikke sett det ennå. Men for en syk tanke. Om du kjøper en TV heller enn en monitor så er produsentene så griske at de vil melke kundene i årevis etter handelen og forsurer gjerne kundenes tv-vaner i samme slengen.

Merker jeg har mistet litt piffen hele ideen om youtube. Det var en nobel tanke den gang da, at alle kunne publisere video på samme rammeverk. Men så ble noen kanaler veldig populære og tjente grådig mye penger og siden så har det bare gått en vei. Mer og mer reklame, og den reklamen jeg tenker på er ikke de man kan filtrere vekk. Det er feks å løse et problem på en bestemt måte kun for at det gir muligheten til promotere et bestemt produkt, uten at de er åpne og sier det. Også står de faen meg som tiggere i midt i videoen og maser om "like n subscribe" - ja særlig det når det alt er klart at kanalen er så kommers at en trenger å faktasjekke alt de sier og gjør fordi agendaen kun er penger.

Det er jo som tidligere tiders kommersielle tv-kanaler med 6-8 ish reklamepauser på en film, er jo ikke rart at linjær tv ble et ork for folk. Halvgamliser som husker da youtube starter henger fortsatt der, de yngre orker ikke formatet.