Tråd: Sosialhjelp
View Single Post
Trådstarter
51
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Og når jeg leste lengre ned å tråden så ser jeg du blander inn innvandring og nærmest gir dem skylden for saksbehandlingstid. Ikke særlig sjarmerende av deg. Det er jo uansett ikke pga innvandring det er kaos på nav. Det ble nær 400 000 arbeidsledige pga coronaen over natten i mars. Det sier seg selv at ingen organisasjon ville vært rustet til å håndtere en slik økning i søknadsmasse uten å få etterslep.

Ellers har jo vidar_lo noen gode poenger. Du setter deg faktisk i denne situasjonen helt selv. Du er heldig og har faktisk fast jobb og sikker inntekt. I en tid der mange ikke er like heldig. Du kunne klart å tenkt ut en bedre løsning. Jaja det hjelper jo ikke på situasjonen din akkurat nå. Men en mer praktisk tilnærming er vel å ta ferie og bruke ferien til å hente å bringe barn, samt å søke jobber? Evt. så kan dere kanskje få organisert slikt med en nabo eller klassekompis at deres barn får sitte på mot et lite vederlag?
Vis hele sitatet...
Om du leser alt så er ikke målet mitt å havne på nav, snarere tvert i mot. Jeg spør om hva jeg kan forvente å få hjelp til dersom det skulle blitt ett problem. Jeg sier ikke opp jobben for Morro skyld