Tråd: Oppkjøring
View Single Post
Trådstarter
18
jeg strøk. Sensor slakta meg på all kjøring. Hu mente at jeg ikke var trafikk sikker fordi jeg ikke smelte meg mellom en lastebil og en bil som lå litt rart i rundkjøringe, fordi han bak ble sint og tutta på meg. Hu kritiserte for jeg la meg i feil fil (er ikke kjent der vi kjørte). Når jeg skulle ut på motorvegen så begynte hu og forstyrre meg med og si noe både jeg og kjørelæren min syns hørtes som at jeg skulle gi meg. Så spurte i farta hva hu sa. Da glefsa hu at hu sa gass på. Hun mente jeg kutter rundkjøringen. Hun drev og tråkka på bremsen under landveis kjøring tross for jeg lå litt under farts grensen. Klaget på jeg brukte lang tid på å rygge parkere. At jeg ikke gassa på rett foran en fotoboks(lå 10 km under farts grensa) fordi jeg hadde nettopp kjørt ut fra en innkjøring. og i bunn og grunn mente hu jeg var en livsfarlig sjafør.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Jeg har bestått førerprøven og teori på første forsøk i 4 forskjellige land

Riktignok bare Norge, altså min første gang, som føltes veldig skummelt, men tips jeg har til deg er:

- Ikke engang tenk på å imponere sensor med dine spenstige kjøreferdigheter, KUN tenk SIKKERHET, SIKKERHET, SIKKERHET selvom det føles unaturlig hvis du er erfaren.

- Lek heller overforsiktig enn å oppføre deg som om du er en dyktig sjåfør, ALLTID tenk på hva som er tryggest.

- Ta deg tid med alt, giring, bremsing, rygging, bytte fil. SENSOR HATER UNGDOMMER SOM GJØR RASKE OG SKARPE BEVEGELSER. Mens de FORGUDER ungdommer som tydelig viser at de tar ansvar og sikkerhet seriøst. Dette merker du jo eldre du blir også. Mennesker som gjør raske og skarpe bevegelser, og skifter filer fort er veldig irriterende og skaper unødvendige skumle situasjoner. Så bare ta tiden, gjør alt sakte og ikke tenk på at du ser nybegynner ut. En trygg nybegynner som viser ansvar får 10 av 10 hos meg, mens en nybegynner som viser aggresjon og rastløshet i en bil får en solid 1 av 10.

- Ser du mennesker langs fortauet som ikke går tydelig framover, sakk ned farten så du viser at du har en sans for uforventede situasjoner i trafikken (Akkurat denne er ikke så sannsynlig eller viktig, husker bare jeg var nervøs fordi en dame med barnevogn var forvirrende på min oppkjøring. Sensor spurte meg om det etter timen, og var enig at damen med barnevognen oppførte seg veldig unaturlig og drev å gikk fram og tilbake som om hun ville krysse veien uten zebra. Og at det var egentlig ikke nødvendig å bremse ned, men at jeg viste at sikkerhet er høyt prioritert)

Glemte en ting til:

Mange sensorer tar deg med til "spesielle" steder hvor det f.eks er full stopp skilt, enveiskjørt m.m for å se hva du gjør

Så følg alltid med på skilt, det er alltid godt merket og tydelig, så bare hold øynene på veien og i speilene hvert 5-10 sekund så er alt i boks skal du se

LYKKE TIL
Vis hele sitatet...
vel gjorde alt det du sier her. Men sa mente sensor jeg hadde at jeg forhindrer andre trafikanter og ikke var trafikk sikker. La meg også i feil fil, men følgte den til jeg kunne bytte. Det ble feil. Ble stopp bak en bil der det så ut som noen skulle ut for var innmari romstering i bilen. Så valgte og stoppe og se ann situasjon før jeg skulle kjøre. Det ble feil. Så i bunn og grunn så mente sensor alt jeg gjorde mens jeg kjørte var feil. jeg tenkte også sikkerhet under hele kjøringen. Men da mente sensoren at jeg ikke hadde noe samhandling med andre trafikanter

Sitat av qkikc Vis innlegg
Jeg vet ikke. Min erfaring er at sensor ikke vil si noe om kjøringen i det hele tatt.

Når jeg kjørte opp så hadde jeg en hyggelig tone med sensor hele tiden, og praten satt løst. Men med en gang jeg nevnte noe som var relatert til kjøringen ble det helt stilt. Jeg kvelte motoren en gang og sa noe som "å ja, denne bilen har første gir også. Jeg prøver det så ser vi om ikke det funker bedre". Fikk ikke så mye som en hølflig latter eller smil, men gjorde det som regel på andre ting jeg sa som ikke var relatert.
Vis hele sitatet...
jeg bom gira, men fikk bilen kjapt i gang og ble aldri full stopp. Og det kritiserte hu meg på og mente at det ble motorstopp i rundkjøringe, men ble aldri stopp for jeg kom kjapt i gang og kjapp opp i fart

Sitat av Pope Vis innlegg
Min oppfatning er at det kan være like greit å påpeke feilene med en gang. ”Jeg hadde litt for høy fart mot den rundkjøringen” eller ”søren, nå glemte jeg blinklyset”. Ikke prøv å forklare hvorfor, bare påpek at du er klar over feilen. Jeg tror at inntrykkene dannes under turen og ikke på parkeringsplassen etter endt oppkjøring.
Vis hele sitatet...
vel jeg fikk kritikk for dette. Og sa også hva jeg gjorde feil og hvordan jeg burde gjort det. Men ingenting av det ble tatt med. Hun slakta meg på alt med bilkjøring. Brukt 41.000 kr på kjøre skolen, kjørt litt privat. Og alle er fornøyd uten om sensoren. Hun forvirret meg i enkelte tilfelle og ble irritert når jeg spurte for å være sikker
Sist endret av Lexena; 13. mars 2019 kl. 10:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.