Tråd: Gjeldfri
View Single Post
Sitat av Bedreliv Vis innlegg
Vel,her var det mange svar,takker for det men at jeg skal bli 90år og fremdeles ha god helse vel vel det er lov og håpe,flytte til Asia og kjøpe meg ei hore tror ikke det😒.Saken er den at jeg hater å ha gjeld,har kommet meg ut av forbrukslån mareritt som sto på over flere år og har klart å kvitte meg med alt sammen på egen hånd og det kostet mye mer enn bare penger,angst,bekymringer,søvnløse netter osv osv.Dette førte til at jeg fikk ett hatforhåld til gjeld og de som pusher denne,de har ødelagt så mange skjebner.Derfor har jeg bestemt meg for å kvitte meg med ALL gjeld innen jeg blir pensjonist om seks år.Klart det er ett godt påeng å betale ned på huslån et og dermed til seg selv istedenfor å finansiere andre sine lån gjennom å leie jeg ser den.Men nå etter tiår med økning i boligprisene ser jeg nå en endring prisene har flatet ut ja sågar på vei ned boligene ligger mye lenger ute før de blir solgt.Er Norge nå på vei inn i den situasjonen at boblen sprekker?Det har skjedd før.Fra 87 til 92 raste boligprisene med 40 pst og det var mange som tapte store penger på det,dette vil jeg for enhver pris unngå at jeg også skal oppleve,derfor vil jeg selge nå mens leken er god og satse på at jeg kommer meg ut av klørne på de jeg har huslånet hos.Kansje en naiv tankegang,men muligheten er jo absolutt tilstede.Har vært der når forbrukslån ene hoper seg opp og hva det kostet og komme ut av det,skal ALDRI tilbake dit samme faen hva som skjer.Har diskutert med fruen at vi kanskje kan flytte på hytta når vi blir pensjonister,den er tipp topp moderne med alle fasiliteter,og få bruksendring på den går helt fint(har undersøkt)er en liten plass men der er alt vi trenger for å ha det bra og hytta er nedbetalt.Da kan jeg gjøre det jeg liker aller best,gå laaaange turer i fjellet med hunden og virkelig leve livet,uten tanke på hvordan jeg skal få penger nok til neste lønning.Takker igjen for alle svar og alle som gadd å lese.Ønsker dere alle en flott pensjonisttilværelse
Vis hele sitatet...
I tilfelle du ikke kjenner til retningslinjer med å bo fast i hytten, så har du litt lettlest info:
https://dnbeiendom.no/altombolig/jus...om-helarsbolig