View Single Post
Jeg brukte Remeron en periode i forbindelse med PTSDen min. Det fungerte i grunn fint det altså. Det er klart at veldig mye medisiner har potensielle bivirkninger, men det er ikke slik at fordi noen la på seg 15 kg så gjør du det også. Det er utrolig mye individuelle forskjeller ute å går, og stor variasjon i hvordan folk synes samme medisinen fungerer.
Vær også oppmerksom på at det ikke nødvendigvis alltid er en fordel å lese om hver eneste bivirkning som er mulig å få, da det fort kan bli litt sånn: "Hmmm...Har jeg mer matlyst, vondt i hodet, etc nå? Åhhhh, ja det er sikkert Remeronen". Om en hele tiden er på vakt etter endringer i egen kropp, er det ganske fort at en finner ting.

Jeg ble nok litt "flat" i humøret, men det var mye bedre enn å gråte seg i søvn hver natt (om jeg var så heldig at jeg fikk sove). Du må rett og slett stille deg spørsmålet: "Hvor ille har jeg det nå? Kan jeg leve med det? eller vil jeg gjerne prøve Remeron og se om det gjør livskvaliteten min bedre?"

Det at en kanskje blir litt zombie er jo forsovidt sant det, men er du ikke det når du er deprimert også da? Jeg var ikke akkurat full av tiltakslyst da. Det koster deg antagelig veldig lite å prøve, jeg tenker iallefall at det er verdt ett forsøk. Skal også nevnes at det gjerne er helt i begynnelsen en har mest bivirkninger, da kroppen må venne seg til medisinen litt først.
Lykke til TS