View Single Post
Sitat av nybruker2022 Vis innlegg
Ja, er helt enig. For en del utbytte av yoga, og burde absolutt vært flinkere. Men selv i perioder jeg er veldig flink, så når jeg aldri helt frem. En opplevelse jeg har relativt ofte er å være ute å jobbe lange dager. Det starter ofte med at jeg føler meg ganske nummen fra morgenen av, så møter jeg masse motstand og stress. Så må jeg la all stresset slippe til, så føler jeg en blanding av sinne og sorg, og etter mange timer så kan det slippe taket også. Så tror det er mye sinne og sorg som ligger og verker. Men har jo gjort dette i ganske mange år, og håper å finne noe som får det så mye frem i lyset at trollene sprekker.

Ja, du har nok litt rett i at politikk kan være kynisk. Men er jo en del interesse organisasjoner som støtter med penger til alternativ behandling. Så det ser nok ikke hel-svart ut.
Vis hele sitatet...
Neida, det er f eks et studie gående i Norge nå om mdma. Det kommer nok etterhvert. Men tar jo tid før det blir et offentlig tilbud.

Uansett, tenk helhetlig. Det høres ut som det er en langvarig traumatisk situasjon du har levd i, og det har en tendens til å gi kompleks PTSD. Komplekse problemer krever gjerne komplekse løsninger - ikke èn kur. Ketamin er ikke en kur, mdma kommer heller ikke til å være en kur, yoga er ikke en kur, det finnes ingen quick fix.

Du skriver jo ikke hva opplevelsene dine går ut på, men jeg har en oppfatning om at relasjonelle traumer må håndteres i en relasjon. Jeg tror det aller beste du kan gjøre er å skaffe deg en terapeut som du kan få en skikkelig god allianse med, og ha det som "base" uansett hvilke andre spor du tester ut. Selvsagt med noen forbehold om at de sporene ikke er ulovlige og kan få deg i trøbbel hvis du forteller om det.

Har lite erfaring med rus, så jeg skal ikke fortelle deg hva du skal eller ikke skal gjøre. Jeg har bare ingen tro på at èn eller noen få skjelsettende opplevelse(r) kan fikse opp i komplekse problemer. Du skal ikke bare "inn dit", og så er alt forandret. Den forandringen er en lang og komplisert og ganske kjip prosess. På den lyse siden er prosessen også interessant og lærerik. Ikke for å romantisere, det veier på ingen måte opp, men man må ta de silver linings man får. Og det kan bli bedre. Kanskje til og med bra.