View Single Post
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Godstykkelsen er jeg ikke sikker på, men den er noen mm. Er ikke vanskelig og sveise mtp brenning av hull i godset. Om det var det du lurte på?
Vis hele sitatet...
ja var det jeg lurte på

OK, jeg er platearbeider men arbeidsledig for tiden så har bare et gammelt elektrode-apparat hjemme tilgjengelig, kan jo låne tig apparat fra gammle jobben med blir mye greier med tanke på gass å størrelsen på apparate + å få det inn i en liten 2-seter bil. tenkte å kjøpe noen 1,6mm elektroder til rustfritt stål. Med lite amper så burde jeg klare dette med pinner? Med tanke på godstykkelse som jeg tipper er? 1,6-2 kanskje 2.5mm max. Går vel greit det?...

Er det noen spesiell grunn for at du valgte 316 å ikke 304?
316 er vel dyrt i forhold til 304?

Så ser jeg du har brune rør fra stigrøret, dette er vel kobber rør?
de røra er vel lodda på? hvilken tilsetnings tråd brukte du til loddinga? må vel bruke flussmiddel også? har ikke lodda mye så vet ikke mye om det.
Kobber tåler vel mye mindre varme enn 316? så når du lodda retta du meste parten av varmen mot 316 stigrøre da? mtp gjennombrening/smeltepunkt til kobber? hvis du skjønner hva jg mener.

Jeg vet litt om hvorfor de bruker kobber, så hadde det vært en ide om å bruke kobber i stigrøret? Tenker da på lange remser med kobber bra bunn av stigrør til topps type: 2mm tykkelse, bredde 10mm, lengde halve stigrøret. tenkte da 6-7-8 stykk som gjerne er vridd? med vridd tenker jeg festa i skrustikke å sveise-tang i andre enden å vri de slik at det ligner en spiral.
Noen som har tanker/meninger om dette?
Som på bilde men lik diameter oppover altså ikke konisk form
http://luksusdyret.dk/uploads/p/2998d12d00ca2790202d029c8e753fb4_299_299_5.png

Ble kanskje litt mange spørsmål på en gang
Sist endret av plater; 30. mars 2016 kl. 18:06.