View Single Post
Sitat av omba Vis innlegg
Eller om det ikke er det virkelige hovedkvarteret og det virkelige er helt uskjent, virker jo nesten for lett å finne det andre.
Vis hele sitatet...
For noen år tilbake så jeg Norge på en av de større vitenskaps-tv-kanalene, jeg husker ikke hvilken, men der var det et program om huler i Norge, og da ikke snakk om naturlige huler. Jeg husker ikke detaljene, men det var ganske mange militære fra andre land som sa mye fint om Norge og vår trang til å lagde de mest utrolige huler overalt, og hvor mye kunnskap Norge hadde å dele om dette, så vi kan nok føle oss sikker på at de har "alternativer".

Dog, det er velkjent at militær sikkerhet ikke passer overens med norsk sivil "slik gjør vi det". Lyst å vite eksakt hvor det er militære anlegg i Norge? Enkelt, bare huk tak i kart på bensinstasjoner eller hos kommune. Se på kartet, finn steder der det IKKE er informasjon. Mangler det dybdeinformasjon på et 20 meter felt over en fjord? Værsågod, det ligger en undersjøisk militær kabel der.

I Sverige var det under hele den kalde krigen massevis av spionasje på hvor lange veier var, hvor god veistandard etc, alskens informasjon du trenger for å kunne kjøre en invasjonsstyrke inn. I Norge kjørte de til nærmeste Esso stasjon og kjøpte kart.