View Single Post
Har ikke lest hele tråden, men ser flere anbefaler tips om generell vektnedgang.

Har drevet med trening og kosthold siden 2004. Er en person med enorm appetitt, kan spise en hel form lasagne alene feks og må hele tiden begrense meg for å ikke bli overvektig.
1 kilo smågodt på en kveld? Null problem.

Derfor har jeg også gjort litt sport i å teste ting på meg selv, alt fra spise hver 3 time, abc dietten som var populær en gang på 2000 tallet, carb cycling og alt annet ræl.

Hands down, enkleste "dietten" jeg noen sinne har fulgt har vært OMAD (one meal a day).
Såpass enkelt som spis middag (eller frokost om du foretrekker det måltidet) og ikke noe mer, kanskje noe snack en times tid etter middag. Proteinshake eller liknende for å få opp proteininntaket.

Så, faster man altså da til neste middag. For de aller aller fleste skal det godt gjøres å spise 2000+ kcals i ett måltid hver eneste dag, med mindre man lever utelukkende på junkfood. Er det eneste du klarer å spise kan feks OMEOD (one meal every other day) være et alternativ. Det er selvsagt mye tyngre enn kun middag.


Det fungerer ikke for alle, men for meg er det mye enklere å slippe og tenke på og spise små måltider innenfor et kaloribudsjett hele dagen enn å bare glemme alt frem til middag. Kun kaffe og vann jeg drikker før middag. Merker også suget etter mat er mye mindre, selv om jeg er ganske sulten når det nærmer seg middagstid