View Single Post
Dette er definitivt ikke noe nytt fenomen. Ungdom som drar til Oslo vest for å rane enkle offer med penger og fin mobil. Men godt mulig det har blitt enda verre. Det som overasker meg er at man nå ser at folk over 16, gjerne 18-20 åringer raner barn.

Var faktisk med på mange personran selv når jeg var 14-15 år her i Oslo(15 år siden). Dette er selvsagt noe jeg skammer meg over å ha tatt del i, men jeg var kun en del av gruppen, ikke utøvende part eller den som foreslo/oppmuntret til det. Vi var fra 3-10 personer hvorav majoriteten hadde utenlandsk opprinnelse, men født og oppvokst i Norge. De som var pådriveren/lederne for disse ranene var rett og slett onde folk som likte å slå folk uten grunn. Tok de på vår egen alder eller litt eldre. Brukte aldri våpen, kun trusler. Ranet vel folk ved 20 forskjellige anledninger. Ble selv ranet 2 ganger i samme periode.

En av grunnene var jo økonomisk, men vil si at hovedårsaken var at vi ikke hadde noe annet vettugt å finne på når vi ikke satt og røyket hasj. Definitivt en dårlig unnskyldning, men det var slik det var. Kom meg heldigvis ut av miljøet og flere av de som var pådriverne soner i dag lange dommer for bl.a. skyting, knivstikking, ran og narko.