View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I natt har det skjedd igjen, denne gangen knivran på Sofienberg. Syns det meldes om 4-5 personran i uka spesielt den siste måneden, med kniv og machete. De fleste i sentrum tøyen-løkka, noen utenfor det området men nært T-banen. Det blir bare spekulasjoner å tenke seg til at det er gjerningsmenn fra Tøyen/Grønland som politiet har advart mot lenge. Stort sett rundt 20 år. Sist uke ble 10 stk tatt stormende inn i en bakgård i Jens Bjelkes gate på Tøyen med stålstenger og machete, men den saken var sannsynligvis ikke retta mot tilfeldig offer som personranene har vært. Hvordan føler dere dere, dere som ferdes aleine i disse områdene? Jeg er vokst opp i området og aldri vært redd, men med en streitere livsstil jeg har fått med økt alder og fornuft, og med så mange personran så må jeg innrømme jeg følger ekstra godt med på omgivelsene nå når jeg spaserer gjennom traktene til og fra kompis. Foreløpig er det bare menn som har blitt rana ifølge nyhetene, skånes damene av disse unge gjengene, er de redde for at voldsalarmen mange jenter går med skal føre til at de blir tatt, eller er det bare et spørsmål om når vi får styggere overfallssaker? Eller kanskje det er helt tilfeldig at det først og fremst er menn som er offer fordi det er flest menn som ferdes ute alene i dette området på kveldstid og nattetid?

Jeg syns ihvertfall det begynner å bli litt ubehagelig når man leser om det mange ganger i uka nå, noe som før i tida skjedde toppen en gang hver sjette uke eller mer i forbindelse med bråk på byen og ikke tilfeldige overfall i bakgater og ved leilighetskompleksene.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, kanskje hasjtørken har noe med det å gjøre. Nå tjener de ikke fett med cash lenger ettersom de ikke får tak i noe. Og folk går rundt med mobiler fra 10-20 tusen kr. Dette er hva som skjer når man behandler barn som kriminelle fordi de røyker weed og hasj. Da blir de nettopp det, kriminelle.