View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg er 100% enig i at Sub og Metadon er et bedre alternativ enn å skyte skitten dop!
Og jeg er klar over at mange av pasientene får store og viktige deler av livene sine tilbake når de bytter fra Heroin til medisin. Og det er jeg glad for

Jeg har vært en del av det tunge rusmiljøet i hovedstaden i noen år, og mange der gir uttrykk for at de gjerne vil komme seg ut av LAR - de vil komme seg helt av medisinen sin, fordi Sub + Metadon har store bivirkninger.

(Utrolig mange misbruker medisinene sine ved å f.eks skyte Subutexen eller har et sidemisbruk av piller, speed osv.)

Noen opplever å leve i en slags tåke, og husk at de fortsatt sliter fortsatt med avhengighet! Får de av en eller annen grunn ikke medisinen sin opplever de et enormt ubehag.
Sexlysten blir drept av Opiater og man mister visstnok et "driv"/motivasjon og av disse grunnene har jeg hørt at mange vil komme seg helt av Sub og Metadon.
Hadde du ønsket å leve et liv uten motivasjon og sexlyst? Jeg liker å pule!

Derfor er jeg opptatt av at LAR skal hjelpe pasientene å komme seg helt ut av avhengigheten.

Dersom en pasient ønsker å hver dag dra ned til utdelingen og motta sin daglige dose Subutex eller Metadon er det helt greit for meg. La dem stå på medisinen mange år eller resten av livet.
Men HOVEDMÅLET bør være å få pasientene AV Opiater.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker 80mg metadon daglig, og har fått tilbake selvrespekten, familien, venner og jobb. Jeg henter medisinene mine på apoteket en gang i uka. Metadonen var ikke ene og alene grunnen til det. Men Metadonen muliggjorde at jeg kunne fullføre ett år i behandling, og det gjør i dag at russuget mitt er tilnærmet null.

Jeg har prøvd å leve helt medikamentfritt, men det gikk bare ikke. For meg er heroin det beste i hele verden, samtidig som jeg har en besettelse og sykelig trang til å bruke heroin. Kun metadon tar bort den trangen.

Kanskje velger jeg å trappe ned og slutte en dag, men per nå er metadon så viktig for min tilfriskning at jeg ikke gjør noen endringer.

Btw: jeg har regelmessig sex, og potensen er det ingenting å si på. Noe nedsatt libido, men helt ærlig så er det litt deilig. Å være kåt hele tiden synes jeg er litt slitsomt.