View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mediterte over lengre tid. Nå mener dere kanskje å sitte i en spesiell stilling og bare kjenne på pusten? Jeg gjorde dette blandet med øvelser. Jeg har også sovnet av. Men det er bare det. Jeg begynte med Wim Hof metoden og det er den mest effektive form for meditasjon jeg har prøvd. Den følelsen når du blir varm i kroppen, prikking under huden og hodet tømmes. Men dette heller varer ikke lenge. Jeg lå i flere timer og gjorde dette. Effekten gikk fort ut igjen.

Rastløsheten har nå ikke blitt borte likevel.

Jeg ble aldri høy på amfetamin. Aduvanz. Jeg har jevn energi. Konsentrerer meg og blir ikke utmattet etter å ha vært blandt mennesker eller fullført lettere kjedelige oppgaver.
Vis hele sitatet...
Da fungerer medisinen godt på deg Jeg benytter meg av mindfulness meditasjon - trenger ikke å sitte i en spesiell stilling, bare være komfortabel (helst ikke ligge), og observere alt som dukker opp av følelser i kroppen, i sinnet, lyder, tanker, kjenner vekten av sin kropp, hvor den trykker hen, hvordan vind/varme føles på huden etc. Observere det og la det gå, helt avslappet, returnere til pusten/mantra/hva en man velger å fokusere på (fokusere mykt, uten å force). Målet er å ikke bli værende i tankerekker, bare observere og gi slipp, uten å lage en tråd. Blir man flink på det, så vil man kunne gå dypere i meditasjonstilstanden. Det finnes mange som tror at de mediterer, men egentlig sitter de og tenker nærmest gjennom hele prosessen - det er ikke mindfulness.

Noen av fordelene med meditasjon er: det å kunne legge merke til at en holder på å forsvinne i negative tanker/assosierer seg for mye med dem og som følge - blir værende i negativ head space unødvendig lenge; bedre fokus på omgivelser/i samtaler; bedre forståelse av tankeprosesser, naturen av egoet - økt metakognisjon; i dypere faser av meditasjon er det ikke uvanlig å komme over åpenbaringer; mer ro i sjela osv.

Meditasjon åpner opp uendelig mange muligheter, hvis man er villig til å legge inn en innsats. Sier ikke at du ikke har gjort det, det er ikke alles kopp med te, som mye annet.