View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøver å slutte med snus, men har ikke greid dette. Har skjult dette for kjæresten i nesten ett år nå og begynner å skjønne at jeg faktisk er alvorlig avhengig til snus. Begynte med brun snus og har senere gått over til hvit tobakk.

Begynte å snuse på ungdomskolen, er nå 22 år og har snusa ca. en halv boks daglig. I fjor avtalte jeg og dama at jeg skulle slutte, og jeg var clean i så og si 2 uker før jeg gikk å kjøpte meg en ny boks. Har klart å holde dette skjult og skammer meg hver gang jeg snuser. Jeg gjemmer meg på do eller er i ett annet rom for å snuse. På grunn av dette har jeg ikke snusen i leppa mer enn 10 min før jeg spytter den ut for å kvitte meg med "bevisene". Jeg får jo ikke tid til å få effekten en gang før jeg kaster den bort. Har brukt flere tusen og sier til meg selv hver gang jeg kjøper en ny at dette skal være den siste, men fortsetter uansett. Jeg hater meg selv hver gang jeg kjøper snus, men klarer å unnskylde meg hver jævla gang etter jeg har kjøpt en ny boks. "jeg føler meg stresset", "bare en snus i dag" etc. Hater at jeg klarer å fortsette å misbruke snus.

Jeg har ikke jobb og lever på økonomisk sosialhjelp (2000kr hver 14. dag, og bruker nesten 1000kr mnd på snus. Jeg trenger hjelp. Hvordan skal jeg klare å slutte? jeg vil helst ikke at kjæresten skal få vite dette. (som sikkert er ganske teit å si men jeg klarer faktisk ikke å krangle over dette)
Jeg skjønner å innrømme problemet er det første steget i å bli rusfri, men jeg har ikke lyst til å skape masse trøbbel og unødvendig bråk på grunn av dette.

Har noen av dere noe dere kan si som faktisk kan hjelpe meg i å slutte. Det er så jævlig å vite at jeg skuffer min bedre halvdel (og meg selv) hver gang jeg snuser. Jeg vil slutte men det er vanskelig. Andre personer har fortalt meg at det er kjempelett og at det bare er psykisk. Og det er der problemet mitt ligger. Jeg er psykisk avhengig av å snuse og blir så jævla irritert hver gang jeg tar meg en ny en.

Jeg føler meg så sykt svak som ikke klarer å slutte, og på grunn av dette, og får meg bare til å snuse mer, siden alt virker håpløst.

Hver så snill og kom med noen råd og tips, jeg kan ikke bruke mer penger (sier jeg til meg selv nå, og hver gang etter jeg har kjøpt nikotin) og har ikke råd til denne luksusen, og HAR lyst til å slutte. Har vurdert avvennigsnus siden jeg tror at det er ritualet jeg er mest avhening av.

VÆR BARSK OG ÆRLIG. JEG TRENGER ALVORSPRAT OG INNSKUDD FRA DERE. takk.

Er anonym siden jeg ikke vil ha noen kobling med profilen min. Håper virkelig dere har noe å si!

Takk for at dette forumet eksisterer.