View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Selv føler jeg at og slutte med opiater, oxy, mofin etc er såååååå mye lettere enn og slutte med benzo.
Ikke en lek, har sluttet ca 4 eller 5 ganger, så havnet på pilleknaskingen igjen, og slutte med opiater, det er jo søvnløshet, angst, fryser, renneræv, ikke krefter i det hele tatt, klarer ikke spise, ligger bare i sengen og svetter og fryser.

Men så går det 7 dager med det, og da er du "frisk" igjen, det som er vanskelig med opiater er at det sniker seg sånn tilbake føler jeg.
Man savner rusen, for den rusen er så SINNSYKT deilig!

Så man begynner og lure seg selv igjen: Denne gangen vet jeg at jeg ikke skal bli avhengig, skal bare ta det 1 gang per uke, så blir det til at, jeg kan ta det 2 ganger denne uka så ikke ta noe neste uke og da er det som regel gjort.

Ingen lek og slutte med det, men det er "bare" 7 dager med abstinenser.


Men benzo... Oh god...
Der snakker vi HORRIBLE abstinenser som kan vare alt fra 1 mnd til 12 mnd. Kraftig depersonalisering, panikk-angst, angst, hallusinasjoner, psykoser, krampeanfall. Nå har jeg "bare" fått kraftig depersonalisering, panikkanfall og masse angst, men lest at hallusinasjoner, krampeanfall og psykoser kan komme også.

Det er så fucked up... Klarte meg såååå fint i starten og kun bruke det 1 gang i uka til annenhver uke mot angst, plutselig så hadde det gått 1.5 år, og jeg begynte og tenke tilbake, og kom på at jeg har tatt mella 10 - 50mg diazepam daglig i 1.5 år....


Om du kan få tak i kratom så er det til STOR hjelp mot å slutte med opiater, jeg mener VIRKELIG stor hjelp. Ikke funnet noe som er bedre, det som sannsynligvis blir å skje er at du ender opp med og bytte ut opiatene med kratom, men har tatt kratom daglig i 5 mnd nå, om jeg tar 3-4 dagers pause (for og få ned toleransen) så merker jeg at jeg er pittelitt småkald og litt irritabel men ikke noe annet.

Dette kan jo variere fra person til person da hvor ille de får abstinenser.

Selv ville jeg først slutta med opiater, brukt benzoen som hjelpemiddel for å slutte med den, mtp angst og insomnia.
Så begynt og trappe ned på benzoen.

Men er ingen lege så er bare det jeg personlig ville gjort, og har gjort 4-5 ganger.
Kan si at jeg kun tar kratom nå, ikke opiater (piller) men tar valium. Fra 10-50 mg per dag, hender jeg går 1 til 2 dager uten, men halveringstiden er så lang at jeg ikke merker noe stort av abstinenser på 2 dager.

Peace