View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Sitat av Jonta
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Folk burde
Vis hele sitatet...
Burde ja.

Bruker du tanntråd?


bli så avskrekket av den dommen de risikerer å få at de lar være å utøve pedofili, drap, etc. Hvis du selv vet at domstolen vil torturere deg til døde hvis lever ut dine pedofile fantasier, så er kanskje det en ekstra grunn til å la være.
Vis hele sitatet...
Om vi bare hadde hatt hele menneskehistorien som grunnlag for om dette funker eller ikke.

Jeg tror hovedgreia her er at du tenker på mennesker som rasjonelle vesner. Men, tja.

Og så var det å gjøre ting på impuls, sterke emosjoner m.m.

Hvis du selv vet at domstolen vil torturere deg til døde hvis lever ut dine pedofile fantasier, så er kanskje det en ekstra grunn til å la være
Vis hele sitatet...
Du… formilder med «kanskje» og «ekstra grunn»?

Husk også at disse som denne dommen vil gjelde tross alt fullstendig har ødelagt noens liv.
Vis hele sitatet...
Hvilken garanti har du for dette?

- Hva om offeret har det helt greit?
- Hva om det døde i et jordskjelv kort tid etter? Men var lykkelig?
- Bør vi justere straffen etterhvert som det går bedre/mindre bra med offeret?
- Bør vi justere livskvaliteten til offeret etter straffen som ble gitt? «Nope. Allerede tortur og henrettelse. Nå må vi gjøre livet ditt verre fordi vi ikke kan ta tilbake dødsstraffen»?

Jeg vil ikke at det skal bli så bestialsk som i f.eks Quatar. Men at tar man et liv, så tar staten ditt. Tar du flere liv så vil du få straff etter hvor mange du har tatt livet av.
Vis hele sitatet...
Regner med at du ikke mener dette generelt, som at fyllekjørere, barn, folk i nødverge osv. skal få den straffen.

At det skal være med vilje og full viten og sånt.

- Hva mener du om abort?
- Hva med aktiv dødshjelp?
- Hvordan finner du ut hvor mye tortur noen skal få?
- Hva med eventuell psykisk påkjenning de allerede har hatt siden handlingen?
- Gjør du forskjell på å drepe noen på 9 år og noen på 99? Hva med 9 timer?


Det finnes scenarier der tortur nå til dags er aktuelt for mange, men du ser ut til å bare ta fram den gamle visa om «avskrekking!» og bronsealdergreier som «øye for øye».
Vis hele sitatet...
I Norge så har vi en kriminell lavalder, så derfor tviler jeg sterkt på at denne personen på 9 år ville fått noen straff. Abort mener jeg er OK og valgfritt fordi verden begynner å bli overbefolket og i tillegg så vil en abort bli utført på en mest mulig skånsom og smertefri måte både for mor og foster, dette er dessuten en handling som vil bli utført av staten selv. Aktiv dødshjelp er jeg også for da dette vil bli gjort på en så skånsom måte at pasienten sovner inn og dette vil bli gjort i lovlige former av staten for at pasienten skal få en mest mulig smertefri død.
Vis hele sitatet...
2 down, 12 to go

Med 9-åringen mener jeg drap av noen som er 9 år gammel, og ikke henrettelse av noen på den alderen. Som i «gjør du forskjell på å drepe noen på 9 år og 9 timer?»