View Single Post
Sitat av ranvik Vis innlegg
Hvis du skal lage noe "skole prosjekt ut av det her" vil jeg nok gitt elvene mulighet til og velge og se hvor langt dem har mulighet til og kommer på forsjelige måter.
eks bare ved og ringe inn til skole, rote i søpla, finne lan kontakt, finne wlan ap'er som kan tas ned og byttes ut med egen AP.
eller dører som ikke er låst inn til tekniske rom osv...
en av di viktigste tings innen hack er og ikke gi opp ved første forsøk.
For og holde folk intresert kan du få eleven til og prøve ut forsjelige kombinasjoner av hacks som veldig ofte gir hell.
eks: hack tlf sentral så du kan ringe så du kan fake call'er id, så den du prøver og spøre om password kan se ut som itsupport nr.
Vis hele sitatet...
Tja, vet det går veldig imot hele den generelle tankegangen å designe clean-room eksperiment ala labforsøk, men er endel etiske problemstillinger her. Jeg kan kort og godt ikke gi elevene mine beskjed om å tøyse med systemer som er nødvendige, eller iallefall ikke mine. Sender jeg dem på dumpster-diving og de finner noe konfidensielt har jeg et kjempeproblem.. og er desverre nok av elev-hemmeligheter om sykdom, tidligere saksdokumenter etc vi har som elevene hadde syntes vært dritmorsomme å få tak i.