View Single Post
Sitat av En deling Vis innlegg
En utrolig sterk politisk og ideologisk agenda?
Petersons eneste politiske meninger som ikke har direkte utgangspunkt i hans psykologibakgrunn er utelukkende å støtte at mennesker ikke skal bli lovpålagt å bruke visse ord om de selv ikke ønsker det. (Se bill c16).

Hans påstander om kjønn og likestilling osv har ingenting med hans meninger å gjøre, fordi de utelukkende er gjenfortellinger av den aktuelle forskningen som er gjort på emnet.

Med andre ord er hans "utrolig sterke politiske og ideologiske agenda", at han er uenig med personer som er svært langt til venstre på det politiske spektrumet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det er dårlig stil å linke frem til lange youtube-videoer, men kan du fortelle meg hvordan denne videoen ikke fremmer en politisk eller ideologisk agenda?https://www.youtube.com/watch?v=wLoG9zBvvLQ Han snakker om postmodernisme og marxisme som en eller annen ond entitet som skal knuse den vestlige sivillisajon. Om du forteller meg at dette ikke har implikasjoner politisk, så er det ikke vits i å fortsette diskusjonen. Prøv også å forklare meg hvordan dette kun er grunnet sannheter fra psykologien.

Kombinerer man dette med det faktum at fyren skriver selvhjelpsbøker og tjener shitloads med cash for å reise rundt og ha forelesninger om hva søren han ønsker, er det svært lite som virker som seriøs forskning.