View Single Post
Dette vet du eller dere kanskje alt, men til de som ikke skjønner det, er dette en enkel forklaring på det, for viss det 4dimensjonalt må rom og tid være det samme, så det vil si at ved å bøye tiden kan vi bøyet rommet..

Men viss vi ser bort i fra det og ser på det du prøver å forklare, så blir et ormhull i den teorien du prøver å forklare bli slik at viss universet er et a4 ark(Da strekker vi universet ut i dette eksempelet) Men viss vi da sier at vi bretter dette arket slik at det blir halvparten så langt(egentlig rundt) Så blir et ormhull som å reise igjenom et hull i arket istedenfor å reise hele strekningen over arket(arket som ligger flatt ut å illustrerer universet, eller hvertfall avstanden på universet)

Så det vil si at om vi reiser igjennom et ormhull i "din" teori vil vi komme på "helt motsatt" side av universet isåfall.. Dette har jeg mye tro på matematisk sett, men nå de siste årene som antimaterie har blitt oppdaget/fanget så begynner mattestykkene disse teoriene er laget på å revne litt etter litt.. Så kanskje er alt vi har lært av matte innenfor dette feltet helt feil.. Kanskje er vi bare en del av en stor organisme, og solsystemene er forskjellige "atomer" akkurat som når vi ser i det små, så ser vi små atomer, og enda mindre enn det, det samme blir det viss man ser i det større.. (Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener, er litt beruset og trøtt her) og å forklare dette i farta er ikke lett

Dessverre er jo dette bare et teoretisk felt da vi på ingen måte kan ha radiokommunikasjon på så lange avstander(Om vi hadde sendt noe igjennom et sort hull)

Men det blir veldig spennende å se hva de kan få til her nede med prosjekter som Kern, det er i det små vi må løse universets gåter, da dette er noe vi kan kontrollere og manipulere.. Er det mulig i det små er det også mulig i det store er min oppfatning..

Men tunnel som du sier er ikke en dum forklaring, jeg "er enig"(Stemmen min har vel ikke mye betydning akkurat nå, så kom ikke akkurat fram til det jeg skulle.. Vi får får fortsette en annen dag! Spennende tråd dette.. Skal være litt mer våken neste gang, hehe!