View Single Post
Sitat av magnet Vis innlegg
det er nettop det stikk motsatte som viser best effekt.
aldri skal kroppen bli riktig vant til det du gjør. du skal alltid bytte på øvelser og sørge for at treningen ligger litt forran din egen kapasitet. som gode gamle arnold sier "shock the body"
I begynnerfasen går kroppen på sitt eget steroid (nei), eller man får beginners gains som det kalles, ingen poeng å ta det pent å pyntelig sålenge teknikken ikke bryter ihop. I cardio trening derimot er det jævla viktig å begynne med å sitte heeelt iro.

til ts:
om du tar kroppsvekta di i skulderpress så er du ganske rå! men denne øvelsen er det mange som sliter me å få opp.
Edit;tenker om du trener med stang såklart.
Vis hele sitatet...
Gode gamle Arnold var proppfull av steroider og lå på et helt annet fysisk nivå enn TS. Jeg er enig i at variert trening er bra, men jeg står fortsatt på mitt og mener at TS kan drite langt i noe "shock the body". Det du refererer til som "beginner gains" er jo det faktumet at kroppen tilpasser seg treningen. Det er styrke du allerede har, du bare yter bedre fordi kroppen har vent seg til å bli brukt på den måten.

Hvorfor er det viktig å sitte helt i ro når du begynner med cardio? Begynn på det nivået du er på, kjør så hardt du greier uten ubehag. Det viktigste er å høre på sin egen kropp, og det lærer man med erfaring og tid.

Til TS:

Unngå å se opp til boleidiotene som står å grynter med de tyngste manualene. Sjansen for at de går på steroider er store, og da har det ikke en dritt å si med riktig teknikk eller form. De kan så å si gjøre hva som helst og det fremmer muskelvekst. Se etter noen med en atletisk figur med god teknikk. Og bare glem hva magnet sier om kroppsvekt i skulderpress, ikke en gang sikt så høyt. Fremgang kommer med tålmodighet, tid, godt kosthold, gode rutiner, riktig form og teknikk. Start rolig på det nivået du er på, du kommer jo til å øke hver uke uansett. Hva har noen uker til eller fra å si? Du kan stagnere med en gang, eller du kan fortsette med gradvis oppgang over lengre tid.
Sist endret av pmprsrgr; 21. oktober 2016 kl. 16:15.