View Single Post
Sitat av Valadar Vis innlegg
Veldig bra! Ser ut som du er en veldig oppegående lege som tar pasientene sine på fulleste alvor.
Du skaffer deg kunnskap ute i "feltet" og ser forskjellen på tante Anne på 65år og unge/voksne mennesker som skal ha noe å ruse seg på, men samtidig avskriver du heller ikke ansvar for tante Anne.
Det at du også tar opp hun sorgfulle moren og hvordan det gikk når hun fikk utlevert Xanor er bra.
Jeg tror flere og flere leger begynner å forstå hvor destruktivt benzodiazepiner er. For skal vi kalle en spade en spade så blir man ikke frisk av å bruk, og burde kun vært brukt på kreftpasienter og de som er i den ligaen.
Jeg har sett alt for mange flotte mennesker gå til grunne pga. Psykiske medisiner og per dags dato. Så er det ingen magisk pille som kurerer psykisk sykdom.
Vis hele sitatet...
Så server et helhetlig og komplett helsetilbud for alle innen psykiatri da, fang opp alle tilfeller som rammler mellom to stoler, som aldri blir hørt.
Mens vi venter, å venter, å venter, så trengs medisiner..

@clueless når det gjelder quetiapin/Seroquel som en ren sovemedisin, så er det rimelig på tryne å foreskrive så lett som dere gjør.

utrag:
Indikasjoner

Behandling av schizofreni. Behandling av bipolar lidelse. Behandling av moderate til alvorlige maniske episoder ved bipolar lidelse. Behandling av alvorlige depressive episoder ved bipolar lidelse. Forebygging av tilbakefall av maniske eller depressive episoder hos pasienter med bipolar lidelse, som tidligere har respondert på behandling med kvetiapin.

Dette foreskriver dere til folk med søvnproblemer, helt sjukt spør du meg.
Massiv kjemisk forstyrrelse.
Har selv fått, man blir flat, gjerne lettere irritert å distansert, eier ikke tålmodighet selv på 25mg i døgnet.
Dere som doktorer, hvordan kan dere med hånda på hjerte si at en type medisin, som inngår i psykiatrien, å ikke allmenlegepraksis, kan gis forsvarlig, bare fordi den dysser deg i søvn? Gikk selv med en uvirkelighetsfølelse i godt over ei uke etter jeg sa stopp, alt var bare fucked up, rare å mindre trivelige ideèr var det mye av.
Sist endret av Eyeamare; 13. mars 2018 kl. 15:05.