View Single Post
Sitat av Hamacho Vis innlegg
Tror nok ikke det er for tidlig nei. Er hvertfall store mengder på vestlandet nå. Har du sjekket når det ble funnet? Er det type 10-20 år siden kan det være dem har sluttet å vokse der. Tålmodighet er alpha omega når det kommer til dette. Er gresset høyt kan du prøve å grave litt i tuene, men har personlig ikke hatt så stor suksess med akkurat det. Det beste er et beite med lavt gress slik du kan se dem uten å måtte grave noe særlig. Hvis du ikke finner noe der ville jeg prøvd å lett videre. Se på det som en skattejakt
Må inrømme det at jeg har lett lenge for å finne plassene jeg går å sanker på. Du nevnte også at området var stort. Let gjennom et par deler av det og se om det er noe der. Har selv erfart at det er mest på skyggesider, og på den siden av beitet solen går ned (vest). Kan være en tilfeldighet. Er ikke helt sikker.
Vis hele sitatet...
Det er et godt poeng. Men av tidligere erfaringer, så har det vært veldig mye mer litt opp i høyden og på vestlandet. Det har jo også vært veldig varmt på østlandet i hele sommer. Det kaldeste det har vært her foreløpig, er 10 grader, så spørs om det kan være litt delay på sesongen her også. Skal se om jeg får tatt meg en tur litt opp i høyden noen timer unna Oslo..