View Single Post
Sitat av topdogg Vis innlegg
Om det ikke er et problem å bruke litt penger på utstyr så tror jeg en vaporizer hadde vært tingen for deg. Veldig lett å holde det skjult og så lenge du har et vindu åpent er det luktfritt.

Kan anbefale desse to:

EpicVape E-Nano

Arizer Solo

E-Nano er hakket over de fleste andre på kvalitet. Det finnes også mange andre forskjellige typer, noen er helt portable som vil si du kan ta de med deg hvor som helst. Anbefaler ikke å kjøpe vaporizer i Norge da det er ekstremt dyrt, bruk heller ebay eller amerikanske nettbutikker. "Pen style" vaporizere er somregel laget for olje og funker dårlig med gress.
Vis hele sitatet...
Interessant. Men hvordan kan det være luktfritt? Har du en informasjonstråd elns her på forumet å linke til eller et annet sted jeg kan lese mer om det? Sjeldent jeg bruker grønt, går som oftest i brunt her. Takk!

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Finnes det ikke små skoger i rundt der du bor? Du trenger jo ikke å gå lengre enn tre meter inn i skogen før du er kamuflert veldig godt, men nå vet jo ikke jeg hvor du bor så kan hende det er midt i Oslo sentrum. Har selv vært i Oslo og røyket joint utendørs ved flere anledninger som gjerne tar 5-10 minutter. Da tar jeg gjerne en gåtur i en park eller setter meg ned ved en elv e.l. Røyker du med en pipe er det jo bare til å trekke i seg alt på en gang, noe som vanligvis ikke tar mer enn femten sekunder fra du starter å vri om lighteren til du har blåst ut all røyken.
Vis hele sitatet...
Jeg må gå litt vel langt og krysse hovedveien for å komme til en liten skog, og hovedveien er relativt trafikkert på natten. Jeg bor dessverre ikke på en like stor plass som Oslo. Du har rett i det, det går ganske fort å røyke med pipe!

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Er dette fordi de andre ikke røyker? Når du sier at du ikke klarer å røyke sammen med venner regner jeg med at å røyke med samboere også ikke er et alternativ, noe som fører til at jeg regner med du røyker kun når du er alene? Om du er alene er det jo bare å trekke en gang fra pipa og puste alt sammen ut ruten da røyken bare er visuell i to-tre sekunder og naboene rekker å hverken se deg eller røyken. Stikker du ut hodet fra vinduet eller bare blåser røyken semi-hardt ut mot åpningen i ruten burde det være null til minimalt med røyk som kommer seg inn i rommet du befinner deg i. Dette problemet løser du med å la vinduet stå på full lufting i fem minutter, garanterer deg at det ikke lukter noe etter det, men gjerne la vinduet stå lengre åpent om dette roer nervene dine. Er du smart røyker du bare hasjen rent i pipa da hasj-lukt/røyk ikke fester seg i gardiner o.l. noe tobakk gjør. Om du har noia for at naboer skal se deg puste røyk ut av ruten så er det jo bare til å gjemme seg bak gardinen og peke med munnen i retning ut av vinduet. Som sagt tar dette 2-3 sekunder før all røyken er oppløst. Det er jo ikke slik at straighte folk tenker "Oi han røyker hasj!" når de ser røyk komme ut fra vinduet til noen, i så fall er det nok paranoiaen som spiller deg et puss =)
Vis hele sitatet...
Her beroliget du meg faktisk litt! Jeg kan jo sette altandøra på vidt gap, sette meg på gulvet og puste røyken ut der, da ser ikke naboene meg og det skal litt til for at de ser røyken, iallefall når det er mørkt. Gardinene lukter allerede tobakk fordi samboeren min røyker (kompis, er ikke typen eller noe sånt og han røyker ikke hasj) tobakk. :P Så hasjlukta setter seg ikke i gardiner osv altså? Jeg trodde faktisk det. Kan hende jeg bare innbilte meg det for en del år siden at gardinene i huset jeg bodde i da stinket cannabis.... Som sagt, jeg er veldig paranoid.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Husk at dette mest sannsynlig er folk som aldri har sett hvordan hasj ser ut, eneste grunnen til at det føles sketchy er fordi du vet hva som røykes. Andre folk tenker som sagt ikke "Han røyker hasj!" når de ser noen puste ut røyk.
Vis hele sitatet...
Haha, du sier noe der. :P Skal huske på det!

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Du syns det er enkelt å kjenne igjen lukten fordi du vet hva den kommer fra, det gjør ikke andre som ikke har røyket før. Om du kjenner en rar og karakteristisk lukt du aldri har kjent før tenker du jo ikke "Det må være en i nabolaget som røyker H, ikke sant? Dette er bare noiaen som lurer deg til å tro at folk forbinder røyk, nye lukter og mennesker som puster røyken ut av vinduet sitt for å unngå røyk-lukt inne med hasj.
Vis hele sitatet...
Den noiaen kan virkelig være lur den altså. Så tror jeg kanskje jeg er litt redd for hva moren min har sagt, hun har sagt flere ganger at hun merker om jeg røyker pga lukta setter seg i klær, hår osv. Og buster hun meg er det over og ut (det har hun ikke gjort enda). Jeg har også innbilt meg at man kan kjenne lukta på veldig lang avstand, men det er nok bare innbilling.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Sikter frem til hva jeg skrev lengre opp til TS. Han røyker nok kun når han er alene hjemme da han ikke klarer å sosialisere seg under rusen på en behagelig måte, og ettersom vape hverken lukter hasj eller fester seg i noe som helst av interiør trenger han ikke engang å åpne vinduet. Jeg og andre har ved flere anledninger røyket full huset med vaporizer uten å lufte ut, og når vedkommende som ikke skal vite noe om det kommer neste dag er det ikke noen som helst reaksjon på lukt. Dette har skjedd på mange forskjellige anledninger og hos forskjellige straighte personer.
Vis hele sitatet...
Jeg er en hun.. Sosialisering under rusen er komplett umulig dessverre, røkte med en kompis for en del år siden men jeg følte meg ikke trygg der han bodde, så det gjorde at jeg fikk noia med en gang rusen kicka inn og det varte i rundt en times tid hver gang. Travelt og jævlig. Vaporizer har jeg hørt om, må søke litt rundt om det. Jeg har drevet en stund med vaping, men da av e-juice osv og ikke hasjolje. Er nok to vilt forskjellige ting tipper jeg.

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
TS, de fleste vet ikke hvordan hasj lukter og forbinder ikke røyk og/eller rare lukter med det. Du kan helt sikker stå midt i Carl John og røyke med en pipe uten at noen stusser på det, i det hele tatt, så fremst de ikke går i røyken. Det blir igjen noe annet fordi da ser de at du puster røyken i deres retning og kjenner den rare lukten av selve røykskyen. De som går forbi deg uten å treffe på røykskyen aner fred og ingen fare, alt de ser er en hipster som skal være kul å røyke pipe (Ikke frekt ment på noen måte, svært få røyker pipe p.d.d. i ung alder. Regner med at du er under 30)
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et veldig godt svar!! Kanskje jeg ruller meg en joint til kvelden, er hjemme alene i en ukes tid så... Pipa mi finner jeg ikke igjen, så må kjøpe meg ny (liker ikke hjemmelaget..). :P Haha, jeg vendte meg til pipe første gang jeg røkte hasj! Foretrekker det foran joint anytime. Rusen kommer fortere og det er mer behagelig å trekke syns jeg, smaken er som baken!