View Single Post
Hvorfor breake helt bad når du kan jobbe la oss si 50% og bruke inntektene fra den jobben til leilighet, bil og lignende ting mens du kan leve fett på ekstrainntektene fra salg av Cannabis?

Jeg skrev dette i en annen tråd:

Dedikér ett soverom til Cannabis, kjøre på med 4x600w belysning. Du kan også kjøre større opplegg siden du dedikerer et helt rom, men la oss ta utgangspunkt i 4x600. Om du velger å investere et par titalls tusen vil du ha råd til full klimakontroll, et lukket system med co2-supplement, et generelt proft opplegg.

Under optimale forhold vil du kunne få 1 gram per watt, også mer enn dette med erfaring innen dyrking, første par gangene må du regne med 0,5g per watt. Velger du en 50\50 hybrid tar det 8-10 uker i blomstringsperioden, du trenger ikke særlig vegetasjonstid - en 2 uker vil holde i massevis, spesielt om du kjører Sea of Green metoden med mange kloner.

Dette er bare veldig kort fortalt, men dvs at per 3. måned vil du kunne høste 2.4 kilo. Siden du valgte en 50\50 hybrid som har litt sativa i seg vil du fint få solgt dette for minst 100 kr\grammet selv i bulk, avhenger litt av hvor i landet du bor selvfølgelig. 100 kr per gram på 2.4 kilo er 240.000 kroner, men så må du trekke fra strøm, næring, co2 og diverse. Du vil kunne høste opp til 4 ganger i året med en kontinuerlig syklus hvor du har klar nye kloner tatt fra morplantene dine i vegetasjonsrommet som kun trenger å være i et telt i ene hjørnet av soverommet f.eks, så du holder alt i samme rom.

240.000 kroner x 4 = 960.000, men som sagt vil du ha plass til å kjøre mer planter og lys enn bare 4x600 om du dedikerer et helt rom.

Kjør på med en eller to ekstra 600w og du vil cashe inn langt over en million i året. Problemet er å finne noen du kan stole på til å stå for distribueringa. Du kan evt. starte en mail order business for innenlands, og en nettside hvor du inviterer kun et fåtall personer du stoler på og lar de få invitere en eller to personer de kjenner og stoler på, fort vil du få mange nok kunder til å få solgt alt du produserer hver 2-3. måned, og her vil du også få muligheten til å ta mer enn 100 kr\grammet da du unngår et mellomledd.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bemerke et par ting i det sitatet, og det er at 1 gram per watt er under helt optimale forhold: Riktig næring, temperatur, co2-mengde, riktig strain, og erfaring fra dyrking før. Som jeg også nevner kan du forvente 0,5 gram per watt om det er din første gang som dyrker. Det er ikke sikkert du oppnår 0,5 gram per watt heller - men om du investerer i ordentlig godt utstyr og leser deg opp om emnet før du går i gang så vil jeg si det er et realistisk mål.

Mengden Cannabis avgjøres helt av antall watt lys du kjører.

Hvis du vil oppnå rundt 1.5-2.0 gram per watt må du kjøre et vertikalt oppsett istedetfor horisontalt. Vertikalt oppsett er mye mer lyseffektivt.

Ser du vil ha flere plantasjer faktisk. Da snakker vi fort mange millioner i året her. Da blir distribueringen et virkelig problem da du ikke kan stå for den alene, men må ha en god del dealere jobbende for deg. Og de må du kunne stole nok på at de ikke tyster under et avhør om de blir tatt.


Blir du tatt med det oppsettet jeg nevnte over med 4x600 watt lamper kjørende så er det ikke sikkert det blir fengselstid på deg, men om du har tenkt å kjøre et større eller faktisk flere hele plantasjer - da blir det nok fengsel...