View Single Post
Angående straff!

Så i avisen at det var ett tidligere ustraffet samboerpar som ble tatt med en cannabisplantasje i leiligheten sin og 1kg marijuana, de ble dømt til samfunnstraff.

Tusen takk for utfyllende svar ... Du skriver hvis jeg er "heldig og flink.* Dette ringer bjeller... Jeg skal prøve å være flink. Mener du med heldig at hvis jeg får mange "hun"-planter? Anbefaler du å ta vare på "skudd" fra kvinne-planter hvis det viser seg å være så?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med heldig er egentlig det samme som at du er flink, selv om du leser deg opp og kan endel teoretisk før du begynner er det en god del som skal klaffe for at du skal få en virkelig god høsting på ditt første forsøk.

Du får kjøpt feminiserte frø, altså frø som så-og-si garantert blir til kvinnelige planter (som inneholder mest av de gode virkestoffene). I stedet for og da sette i gang å spire nye frø etter hver høsting, eller hver gang du skal ha en ny plante, kan du ta vare på en plante som du kan sette til side som du gir mindre næring og mindre sollys som da blir "morplanten" din. Den kan du da klone og ordne flere planter, da sparer du penger på å kjøpe frø (eventuelt pollinere hunplanten og ordne frø selv).