View Single Post
Et lite selvoppgjør må til, da jeg erindrer å ha formulert noen lite treffende responser i rødspritsusen. Ironisk nok har jeg akkurat funnet rødspriten her jeg "bor", den var
faen meg mye sterkere enn den jeg har tømt hjemme hos mor. Oppsig.

Hehe, sorry, skal slutte å mase om rødsprit. Men dere gjør det så artig med de fordømmende responsene deres, mine to favoritting å provosere med er definitivt å skyte smack og å chugge rødsprit. Visste dere at jeg har fått meg mitt eget nr nede på sprøyterommet? Har dere vært der? Er faen meg akkurat som broadway hva innredning angår; store opplyste speil for alle - og som en jævla Michellin-restaurant når det kommer til betjening. Kommer pene sykepleiere(?sosialarbeidere?) løpende med stasebånd, askorbin og skikkelig peis-lighter - og seff sprøyte etter ønsket størrelse. Er du lur nok til å si at stakkaren du er med skal hjelpe deg, kan du bokstavlig talt bare brette opp skjorten og slå deg ned i stolen - for så å stenge ute verden og drømme deg vekk; til du ikke lenger trenger det

Anyways, I digress...

Først og fremst må jeg korrigere min påstand om at "alt går etter planen"; for det gjør det jo faen ikke. Det går etter den reviderte planen; som hadde siste revisjon sånn i forrigårs, så ja, jeg gir meg på den. For å vise at det er litt konsekvent tankeprosess i bunn av denne smørja, skal jeg prøve å invitere dere litt med på nevnte revisjon:

- Det overordnede målet pr nå, er å komme meg av de to virkelige djevlene mine - dem som hverken har med rødsprit eller nåler å gjøre: Smack & Speed. For meg spiller det ingen trille om det er i dropp, på folie, i sprøyte eller i strek det kommer. Det som har spilt noen rolle for meg, er om jeg har fått i meg de to hjørnesteinene mine gjennom hele mitt voksne liv. Uten begge to, har jeg aldri jobbet, vært i møter med viktige folk, tatt viktige telefoner - jeg har ikke fungert.
Hele veien har jeg tenkt at dette er noe jeg må jobbe meg rundt; så lenge pengene er der er jo alt vel og bra?

Ok, jeg skal være helt ærlig med dere. Litt ærligere enn jeg hadde tenkt. Faktum er at jeg ikke har noen tro på dette med å bli nykter, men jeg har en tro på at det å slutte på kommando for å få det jeg vil, vil skrive meg inn i historien som en bemerkelsesverdig narkis. Og hvis jeg skriver meg inn i historien, skal jeg definitivt klare å lage noen overskrifter, og det er tross alt det eneste jeg har bedt om i over et år nå. Jeg trenger publisitet, slik at nedslagsfeltet mitt blir bredt nok til at jeg treffer også noen av de investorene som plasserer seg litt i utkanten av skalaen - dem som er villig til å satse på "én som meg", om så bare på pur faen.

For dere virker det sikkert helt fjernt at noen skal investere i meg, men slapp av: Det er ingen av dere som faktisk forstår hva det er jeg har skapt, hvor lang jeg har kommet eller hvor mye det jeg holder på med er verdt. Noen som derimmot har denne innsikten; som jobber med å saumfare verden for lovende virksomheter, landet dog nylig på at min person var verdt å avvike sine egne kriterier for å invitere til Silicon Valley.

Om så du sitter med en mastergrad i maskinsyn og kunstig intelligens; du er enda en lekmann i verden. Please try me

Dere vet jo tross alt at jeg er en eksepsjonelt intelligent fyr; right? Nå forteller jeg dere at jeg har brukt 80 timer av hver éneeste uke, de to siste årene; hva blir det? 5 årsverk? På å lære meg det eneste systemet konkurransedyktig autonomi kan utvikles med. Ikke bare er jeg intelligent og har kompetansen - jeg har også personligheten til en resultatorientert leder som aldri ville lært seg én setning med C++ kode om ikke han måtte.
Hva faen tror dere resultatet blir? Jeg har et internasjonalt profesjonelt nettverk som sikkert tror jeg er dau, fordi jeg alltid har vært konsekvent på at jeg skal ha Norske investorer med meg i ryggen når jeg gjør dette - enda det Norske kompetansevakuumet gjør det praktisk umulig å fortsette arbeidet herfra. Først gikk jeg for korrupsjonssak for mediedekning, men til tross for dialog i over 3 måneder med en VG-journalist og brutte løfter fra en Klassekampen-veteran; korrupsjon får man ikke satt på dagsordenen i Norge.

Jeg har varmet opp jernet, og nå er det faen tid for å smi. Om så hele min private person må dras gjennom søla som en elendig, rødspritchuggende sprøytenarkis - so be it. Det ENESTE som betyr noe for meg, er hvor langt dette elendige oppholdet må bli; så når jeg får legetime på fredag - ja da skyter jeg smack onsdag morgen. Sue me. Nykter igjen nå, ready 4 pissings.

Så ja. I digress, again?

Sitat av kongamf Vis innlegg
Jeg har sett videoene, lest beskrivelsene dine, og prøvd etter beste evne å forstå hva du jobber med. Hva skiller din autonome robot fra, for eksempel, en Roomba?

Dette kan godt være åpenlyst for folk innen ditt fagfelt, men det er jeg langt ifra.
Vis hele sitatet...
2D vs 3D; kort fortalt. Posisjoneringen blir ekstremt mye vanskeligere; så lenge man har en planar laser og en konstant høyde er det snakk om lekestue.

Tok meg 3 mnd fra jeg begynte arbeidet til jeg hadde en "Kobuki"(basically same shit som Roomba) kjørende rundt autonomt. Det er en helt annen verden.

Innendørs vs utendørs, not to mention-.
Sist endret av Tøffetom; 29. november 2018 kl. 14:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.