View Single Post
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Edwin
Har enda ikke blitt stoppa for å bæra Leatherman tools i beltet. Har sogar lagt den i kurva ved sikkerhetskontrolla på gardermoen og fått den tilbake på andre sida og med ombord på flyet. Korleis kan det ha seg i dagens verden?
Vis hele sitatet...
Jeg tror deg jeg iom at jeg har opplevd noe av det samme selv. I 2004/2005 reiste jeg relativt ofte mellom Torp og Flesland Vanligvis så hadde jeg med meg en Victorinox Swiss Army Knife sammen med nøklene mine. Denne kniven har en bladlengde rett i overkant av 6cm og er derfor per definisjon ulovlige på fly. Like vel var den med meg i håndbagasjen (som regel sammen med en Laptop) 5 ganger tur retur Flesland - Torp.

Men da jeg på vei tilbake til Bergen glemte og ta nøkkelknippet med kniven ut av lommen når jeg gikk inn i sikkerhetskontrollen ble den beslaglagt. (slikt piper noe jævlig i detektoren )

Noe annet morsomt er at flyselskapene på lengere reiser først tar fra passasjerene neglfiler ol. For så og gi dem gode og kraftige biffkniver til middagen. (i allefall på førsteklasse)
Sist endret av sptz; 12. august 2006 kl. 05:40.